فعالیت رسانه‌های آمریکایی و غربی در روسیه متوقف شد

پس از اینکه روسیه برای انتشار اطلاعاتی توسط رسانه‌ها که «نادرست» نامیده، مجازات زندان در نظر گرفت، رسانه‌های مطرح آمریکایی و غربی فعالیتشان را در روسیه متوقف کردند.

فعالیت رسانه‌های آمریکایی و غربی در روسیه متوقف شد

توقف فعالیت رسانه‌های آمریکایی و غربی در روسیه

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه خبر داد: «شبکه‌های تلویزیونی ای.بی سی و سی.بی.اس آمریکا پخش برنامه‌های خود از روسیه و فعالیت خبرنگاران خود در این کشور را متوقف کردند.»

پیش‌تر هم خبرگزاری ریانووستی، از توقف فعالیت شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در روسیه خبر داده بود.

روز گذشته همچنین رسانه های روسیه اعلام کردند که شبکه خبری انگلیسی بی بی سی فعالیت خود در روسیه را بخاطر قانون جدید مجازات برای انتشار اخبار دروغین درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین متوقف کرد.

این در حالی است که سازمان نظارت بر رسانه های روسیه (روس کوم نادزور) روز جمعه پخش برنامه های رادیو آزادی و شبکه بی بی سی در روسیه را بخاطر فراخوان برای اعتراضات ضددولتی به جنگ در اوکراین منع کرد.

پارلمان روسیه روز جمعه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن انتشار اطلاعات نادرست در مورد اقدامات نیروهای مسلح این کشور در عملیات نظامی اوکراین را جرم‌انگاری کرده و مجازات‎های مختلفی تا ۱۵ سال زندان پیش‌بینی کرده است.

بر اساس این قانون، روزنامه‌نگاران روسی و بین‌المللی که خبرهای رسمی را انتقال نمی‌دهند به‌ عنوان فرستنده «اخبار جعلی» در نظر گرفته می‌شوند.

این قانون نه تنها برای کارشناسان حوزه ارتباطات، بلکه برای همه شهروندان حاضر در روسیه اعمال می‌شود و فرد متهم به نقض آن، به پرداخت جریمه تا ۵ میلیون روبل (۴۸ هزار دلار آمریکا) یا تا ۱۵ سال حبس محکوم می‌شود.

حمله روسیه به اوکراین که از پنجم اسفند شروع شد اکنون دهمین روز خود را سپری می‌کند و همزمان تحریم‌ها و فشارهای دیپلماتیک علیه روسیه از سوی غرب در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: فرانسه تحریم شبکه‌های تلویزیونی دولتی روسیه را آغاز کرد

ارسال نظر