رقابت فیلیمو و نماوا؛ بازنده اصلی کدام است؟

رسانه کلیک - با فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلات دانشگاه ها و مدارس، بازار داغ تماشای آنلاین فیلم به نقطه اوج خود رسیده و فیلیمو و نماوا دو سرویس محبوب در این زمینه هستند.

رقابت فیلیمو و نماوا؛ بازنده اصلی کدام است؟

دو اپلیکیشن معروف تماشای آنلاین فیلم از ماه ها پیش کمپین های تبلیغاتی خود را آغار کرده و مدعی شده اند با قراردادی که با برخی اپراتورها دارند، کاربران می توانند به طور رایگان و در مواردی به صورت نیم بها فیلم تماشا کنند.

ایرادات زیادی از سمت تعدادی از کاربران صفحات مجازی به سمت این دو اپلیکیشین سرازیر شده است. یکی از کاربران توییتر با نام علیرضا در رابطه با عدم نظارت فیلیمو و نماوا بر عملکرد اپراتورهای همراهش در صفحه اش نوشت: «متاسفانه احتمالا به علت عدم نظارت ‎نماوا و ‎فیلیمو، علی رغم اعلامشون ترافیک اینترنت مخابرات مجانی نیست، ۴۰ گیگ خارجی یا ۱۶۰ گیگ داخلی ۱۵ روزه تمام شد، دوماه پیاپی. ما که ابزار نظارت نداریم سیمکارت ایرانسل وصل کردم و درکمال ناباوری دیدم که تماشای ‎#نماوا از شارژم کسر کرد.»

ظاهرا ماجرای عدم تعهد برخی اپراتورها به روند اپلیکیشن های تماشای آنلاین فیلم داستان ادامه داری است. رضا در این رابطه نوشته است: «چند وقتی است از نماوا با ایرانسل فیلم نگاه می‌کنم. حواسم نبود. اینترنت که تموم شد، شک کردم و رفتم جزییات را دیدم، حدسم درست بود، محاسبه می‌کرد. زنگ زدم اپراتور ایرانسل پیچوند بعد تماسم دیگه محاسبه نکرد!!! خدمات مشتریان در حد آفریقای جنوبی»

توییت حمیدرضا در این موضوع جالب توجه است: «من اگر جای نماوا بودم، مذاکره با ایرانسل را ادامه می دادم تا برای مشترکینی که قبلا اشتراک خریده اند، شائبه دزدی و حق الناس پیش نیاید. البته در بی سامانی و کم نظارتی موجود انتظار نا به جایی است.» ظاهرا اپراتورها طبق قرارداد روندی که نماوا و فیلیمو به مشترکینشان داده اند، پیش نمی روند.

حق اشتراک زوری!

اگر مسئله پیش آمده را فاکتور بگیریم، کاربران صفحات اجتماعی به یک سری مسایل دیگر معترضند. از جمله این مسایل اعتراض به حق اشتراکی است که به زور به کاربران تحمیل می شود.

پرهام در این رابطه در حساب کاربری خود نوشت: «شاتل موقع تمدید اینترنت به صورت پیش‌فرض تیک اشتراک یک ماهه ‎نماوا را زده! آنقدر صفحه خرید پیچیدست که موقع پرداخت از قیمت زیادی متوجه شدیم که اشتراک نماوا برامون اضافه کرده. درست نیست این کار!»

یکی دیگر از کابران در این رابطه نوشت: «‏یکسال اینترنت شاتل برای خریداران اکانت نماوا! تا کی هزینه‌های بی‌محابا برای مشترک گرفتن؟!»

سیما در این رابطه این توییت را ارسال کرده است: «‏‎نماوا خیلی مزخرفه. بیشتر مواقع سایت بالا نمیاد. تا امروز نتونستم یه فیلمو کامل ببینم. فیلم قطع میشه و هیچ جور نمیشه دوباره دیدش.»

ظاهرا تحمیل برخی از این موارد اشتراکی، به مذاق کاربران خوش نمی آید. نماوا برای این موضوع باید چاره ای بیندیشد تا رضایت کاربران را به دست بیاورد.

سرویس دهی ضعیف

تعداد زیادی از کاربران به ضعف های سرویس دهی نماوا و فیلیمو اعتراض دارند و باید در این رابطه دست به کار شوند.

محمد صادق از ضعف سرویس دهی نماوا نوشته و در این رابطه گفته است: «حفظ کیفیت سرویس از الزامات حداقلی یک سرویس دهنده است. نماوا قطع است و پس از تماس با مرکز تماس، بخش فنی اساسا پاسخگو نبود! حتی در سایت و یا IVR به مشترکین اطلاع رسانی نکردن که دچار اختلال هستن! با کلی پیگیری و پشت خط بودن بخش فروش اعلام کرد سرویس قطع است.»

امید در این رابطه این توییت را ارسال کرده است:« یه اشتراک یک ماهه نماوا گرفتم. تقریبا افتضاح ترین سایت سرویس VOD ایه که تا الان دیدم از نظر UX و پلیر و... با آیو مشکل لاگین داشتم (البته الان کمی بهتر شده ولی آرشیو فیلم هاش افتضاحه) فیلیمو UX سایت و پلیر خیلی خوب، یکسری فیلم و سریال ها رو نداره.» فیلیمو و نماوا در رابطه با ضعف های سرویس دهی باید تغییراتی اعمال کند.

باگ های ناتمام!

تعدادی از کابران در رابطه با باگ هایی که این اپلیکیشن ها دارند، نوشته اند. محمد رضا از تولید محتوای اشتباه و ناشیانه فیلیمو نوشته است: «‏مراقب باشید، وقتی یه متنی رو با کد تولید می کنید، جاهای خالی رو با عبارت مناسب پر کنید! "این فیلم محصول کشور غیره..." این محتوا اشتباه است.»

مسعود یکی دیگر از کاربران توییتر با پیدا کردن باگی از فیلمیو این نوشته را توییت کرده است: «داشتم همینجوری تو فیلیمو می چرخیدم یه باگ دیدم ولی هیچ کس رو نمی شناسم ریپورت کنم: قسمت faq کار نمی کنه و خطا بر می گردونه.»

کاربران را متضرر نکنید

در فصلی که روزهایش تقریبا دو برابر شب هایش است و یکی از تفریحات سالم مردم تماشای فیلم است؛ انتظار می رود این دو اپلیکیشن در جهت رفع خطاهای خود دست به کار شده و وارد عمل شوند. کاربران با اعتماد به این اپلیکیشن ها در تلاشند فرهنگ جدیدی در راستای تماشای آنلاین فیلم و سریال را تجربه کنند. از این رو از این دو اپ بزرگ انتظار می رود خدماتشان را به بهترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار دهند، بستری درست ساخته و کاربران را متضرر نکنند. یا به عبارت درست تر؛ در رقابت بین خودتان باخت را به کاربران اهدا نکنید!

ارسال نظر