روسیه از حضور در یوروویژن ۲۰۲۲ منع شد

روسیه از شرکت در مسابقات آواز یوروویژن امسال منع شد.

روسیه از حضور در یوروویژن ۲۰۲۲ منع شد

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، مسئولان برگزاری رقابت آواز یوروویژن اعلام کردند کشور روسیه اجازه شرکت در رقابت آواز امسال را نخواهد داشت.

روز پنجشنبه، اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی اعلام کرد روسیه به رغم تهاجم به اوکراین همچنان اجازه شرکت در این رقابت را دارد، اما پس از فشارهایی که از سوی رسانه‌های سراسر اروپا به وجود آمد، روز جمعه اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی اعلام کرد روسیه دیگر اجازه شرکت در این رقابت را ندارد.

اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم با توجه به بحران پیش آمده در اوکراین اتخاذ شده است و این اتحادیه پیش از اعلام این تصمیم، به طور مفصل با اعضا به مشورت پرداخته است.

اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی برای تصمیم قبلی مبنی بر اجازه حضور روسیه در یوروویژن و توصیف کردن این رقابت به عنوان یک رویداد فرهنگی غیرسیاسی که روسیه و اوکراین هردو امکان حضور در آن را دارند، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

SVT رسانه دولتی سوئد، این تصمیم را مورد انتقاد قرار داده بود و از اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی خواسته بود تصمیم خود را مورد بازبینی قرار دهد. UA:PBC رسانه دولتی اوکراین نیز اعلام کرده بود روسیه باید از این رقابت‌ها حذف شود.

هیئت نمایندگان روسیه در یوروویژن هنوز در پاسخ به این اقدام واکنشی نشان نداده‌اند.

همچنین بخوانید: واکنش هنرمندان جهان به حمله نظامی روسیه به اوکراین چه بود؟

رقابت‌ آواز امسال یوروویژن در ماه مه در تورین ایتالیا برگزار خواهد شد.

ارسال نظر