روس‌ها به گوگل اولتیماتوم دادند؛ تهدید به کاهش ترافیک گوگل در روسیه!

رسانه کلیک - سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه چند ساعت به گوگل فرصت داده تا محتوای غیر قانونی و غیر اخلاقی را از نتایج جستجو حذف کند تا با کاهش ترافیک در این کشور مواجه نشود.

روس‌ها به گوگل اولتیماتوم دادند؛ تهدید به کاهش ترافیک گوگل در روسیه!

سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه با لحن تهدیدآمیزی از گوگل خواسته تا کلیه لینک‌ها و محتوای غیر قانونی در نتایج جستجو را از پلتفرم خود حذف کند؛ در غیر این صورت سرعت ترافیک گوگل در کشور با کاهش چشمگیری مواجه می‌شود.

یک مقام راسکامنادزور در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس (TASS) گفته که گوگل به تعهدات خود نسبت به حذف اطلاعات غیر قانونی در روسیه عمل نکرده است.

ماه دسامبر بود که سازمان روسی در پی مشکلات به وجود آمده، یک روز به گوگل فرصت داد تا مطابق خواسته آن‌ها رفتار کند؛ اقدامی که در نهایت منجر به جریمه 3 میلیون روبلی (41 هزار دلاری) شرکت آمریکایی شد. حال اگر گوگل این بار نیز به گفته‌های سازمان عمل نکند، با کاهش شدید سرعت ترافیک در کشور مواجه می‌شود.

مقام راسکامنادزور اظهار داشته که حدود 20 تا 30 درصد لینک‌های غیر قانونی که مربوط به گروه‌های افراطی، مواد مخدر و یا حاوی تصاویر و ویدئوهای غیر اخلاقی هستند، هنوز از نتایج جستجو حذف نشده‌اند.

شاید جالب باشد بدانید توییتر نیز با چنین درخواستی از جانب روس‌ها مواجه شده و 91 درصد محتوای غیر قانونی را از پلتفرم خود پاک کرده است. بدین ترتیب گوگل در تیررس تهدیدات قرار می‌گیرد.

این‌طور که به نظر می‌رسد اختلافات بین سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه و غول فناوری آمریکا همچنان ادامه دارد. این شرکت پیش‌تر نیز به خاطر انتشار محتوای سیاسی از سوی سازمان مورد تهدید قرار گرفته و ملزم به پرداخت جریمه‌های کلان شده است.

ارسال نظر