روند کاهشی خطوط اعتباری کشور

رسانه کلیک - وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که خطوط اعتباری فعال با کاهش ۴۰۳ هزار و ۷۲۷ عددی در مقایسه با سه ماهه سوم مواجه شده است.

روند کاهشی خطوط اعتباری کشور

مطابق آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه در سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۸، خطوط واگذارشده دائمی ۲۴ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۹۰ عدد و خطوط واگذار شده اعتباری ۱۶۲ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۵۱۹ عدد است که مجموع خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری را به ۱۸۷میلیون و ۷۳ هزار و ۶۰۹ می‌رساند.

از میان خطوط واگذار شده، ۲۱ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۷۰۶ خط دائمی فعال و ۹۶ میلیون و ۵۵ هزار و ۷۴۶ خط اعتباری فعال وجود دارد که مجموع خطوط دائمی و اعتباری فعال را به ۱۱۸ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۵۲ عدد می‌رساند. همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸، ۱۴۲.۰۷ درصد است.

مقایسه این آمار با سه ماهه سوم سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که تعداد خطوط واگذارشده و فعال دائمی و اعتباری در تمامی بخش‌ها افزایش داشته به جز خطوط اعتباری فعال که در سه ماهه سوم، ۹۶ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۷۳ عدد بوده و کاهش ۴۰۳ هزار و ۷۲۷ عددی را نشان می‌دهد.

همچنین در بخش فناوری 2G تعداد سایت‌های BTS به ۳۸ هزار و ۴۲۹ سایت، در بخش فناوری 3G به ۳۸ هزار و ۶۴۳ سایت و در بخش فناوری 4G به ۳۴ هزار و ۲۷ سایت می‌رسد که آمار آن به تفکیک اپراتور در جدول زیر آمده است.

پوشش شهرها و روستاها و جاده‌ها بر اساس پایین‌ترین سطح تکنولوژی نیز حاکی از آن است که ۳۰۹۹ شهر و ۶۲ هزار و ۸۵۷ روستا تحت پوشش اپراتورها قرار دارند و کیلومتر جاده‌های تحت پوشش نیز به ۱۷۴ هزار و ۱۲۶ می‌رسد که این آمار به تفکیک در جدول زیر آمده است.

ارسال نظر