رونمایی اپل از مک مینی مخصوص دولوپر‌ها

رسانه کلیک - در راستای مهاجرت اپل از پردازنده‌های اینتل به ARM این شرکت در کنفرانس WWDC 2020 از کیت انتقال توسعه دهندگان (Developer Transition Kit) رونمایی کرد.

رونمایی اپل از مک مینی مخصوص دولوپر‌ها

این کیت در اصل یک مک مینی با پردازنده A12Z است. این چیپ‌ همان پردازنده مرکزی در آیپد پرو ۲۰۲۰ است که در این پلتفرم جدید از حافظه اس‌اس‌دی ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۶ گیگابایت پشتیبانی می کند. شرکت اپل قصد دارد تا از اوایل هفته جاری این زیرساخت را در اختیار دولوپر‌ها قرار دهد.

سیستم‌عامل این زیرساخت مخصوص توسعه دهندگان نسخه بتای macOS Big Sur و Xcode خواهد بود. این زیرساخت به برنامه نویسان کمک می کند تا محصولات خود را با قدرت بیشتر روی پردازنده‌های ARM پیاده سازی کنند.

مک مینی اپل در خلال کنفرانس کامپیوتر مک مجهز به پردازنده A12Z را حین اجرای روان برنامه‌هایی مثل ادوبی Lightroom، فتوشاپ و برنامه‌های انحصاری این شرکت مثل Final Cut Pro X نشان داد.

«مینگ چی-کو»، تحلیلگر مسائل مربوط به اپل نیز قبلاً پیش بینی کرده بود که اولین کامپیوتر مک مبتنی بر پردازنده ARM احتمالاً مک بوک پرو ۱۳.۳ اینچی خواهد بود و در ادامه iMac نیز به این پردازنده مجهز خواهد شد.

ارسال نظر