روکش نمایشگر انعطاف پذیر ال جی به سختی شیشه است

روکش نمایشگر انعطاف پذیر ال جی که به تازگی معرفی شده، قادر است مشکلات اساسی مربوط به گوشی‌های تاشو را برطرف کند.

روکش نمایشگر انعطاف پذیر ال جی به سختی شیشه است

روکش نمایشگر انعطاف پذیر ال جی

طراحان گوشی‌های انعطاف پذیر امروزه با دو مشکل عمده مواجه هستند: یکی چین‌خوردگی ناخواسته صفحه نمایش و دیگری نرم بودن بیش از حد نمایشگر پلاستیکی نسبت به شیشه‌ای. اما ظاهرا شرکت ال‌جی تصمیم گرفته است با ارائه یک لایه محافظ بسیار مستحکم، مشکلات مذکور را برطرف کند.

فناوری جدید ال‌جی که Real Folding Window نام دارد، در واقع یک روکش مخصوص بوده که روی یک غشای نازک از جنس پلی اتیلن ترفتالات (PET) توسعه یافته است. این روکش نسبت به شیشه‌های حرارت دیده فعلی نازک‌تر است اما هنگام خم شدن نیز استحکام خود را حفظ می‌کند.

شرکت کره‌ای ادعا می‌کند روکش جدید تا بیش از 200 هزار بار قابلیت تا شدن دارد و می‌توان آن را برای انواع گوشی‌های انعطاف پذیر به کار گرفت. این فناوری همچنین تعداد چین و چروک‌های ایجاد شده در خطوط تا را نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ظاهرا غول فناوری کره در تلاش است غشای پلاستیکی را به کلی از طراحی خود حذف کند. بعید نیست افزودن روکش جدید ال‌جی در آینده نزدیک به یک امر عادی و رایج تبدیل شود.

روکش نمایشگر انعطاف پذیر ال جی احتمالا در سال 2022 به تولید انبوه می‌رسد. شرکت گفته است سال 2023 فروش عمده روکش‌های مخصوص خود را نیز آغاز کرده و آن‌ها را برای استفاده در تبلت و لپ‌تاپ نیز آماده می‌کند.

همچنین بخوانید: نمایشگرهای انعطاف پذیر سامسونگ به شرکت های دیگر فروخته می شوند

ارسال نظر