از رویداد آنپکد (Unpacked) سامسونگ چه انتظاراتی داشته باشیم؟

رویداد آنپکد سامسونگ (Unpacked) به زودی برگزار می‌شود. کمپانی کره‌ای از محصولات متعددی در این مراسم رونمایی خواهد کرد که خلاصه‌ای از مشخصات آن‌ها در این مطلب ارائه شده است.

از رویداد آنپکد (Unpacked) سامسونگ چه انتظاراتی داشته باشیم؟

رویداد آنپکد سامسونگ

رویداد آنپکد سامسونگ در تاریخ 11 اوت و با شعار «آماده باز شدن باشید» برگزار می‌شود. این مراسم با رونمایی از نخستین فیلم S Pen برای دستگاه انعطاف‌پذیر، نمایشگرهای بزرگ‌تر با دوام بیشتر، بهبود چندوظیفگی و همکاری نزدیک‌تر با مایکروسافت برای ساخت نرم‌افزار همراه خواهد بود.

افشاگری‌های بی‌شماری تاکنون در خصوص مراسم روز چهارشنبه در فضای مجازی منتشر شده‌اند که خلاصه‌ای از آن‌ها را در این مطلب ارائه می‌کنیم. به طور خلاصه، دو گوشی انعطاف‌پذیر گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3، دو ساعت هوشمند و یک هدست TWS جدید در رویداد آنپکد معرفی می‌شوند.

گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

پشتیبانی از S Pen به گوشی گلکسی S21 اولترا و گلکسی زد فولد 3 اضافه شده است. این محصول به نمایشگر داخلی 7.6 اینچی مجهز بوده که بزرگ‌تر از نمایشگر به‌کاررفته در گوشی‌های نوت است. البته قلم جدید جایگاه خاصی در بدنه گوشی نداشته و به طور مجزا نگهداری می‌شود.

البته یک کیس منحصر به فرد برای فولد 3 ساخته شده که می‌توان قلم S Pen را درون آن قرار داد. این قلم به وسیله پورت USB-C شارژ می‌شود. مشخص نیست آیا نمایشگر خارجی 6.2 اینچی نیز از S Pen پشتیبانی می‌کند یا خیر.

به هر حال، از دو قلم متفاوت می‌توان برای گلکسی فولد 3 استفاه کرد؛ S Pen پرو (با قیمت 70 الی 80 دلار) و S Pen فولد ادیشن.

نمایشگر داخلی فولد 3 از فناوری UPC (دوربین زیر نمایشگر) استفاده می‌کند. این دوربین قادر به تهیه تصاویر با کیفیت 16 مگاپیکسل است. نمایشگر خارجی از طراحی معمولی پانچ هول بهره‌مند بوده و یک سنسور 10 مگاپیکسلی در آن جاسازی شده است.

فولد 3 به سیستم دوربین اصلی سه‌گانه با کیفیت 12 مگاپیکسل مجهز بوده که شامل لنز واید، اولترا واید و تله‌فتو می‌شود.

این دستگاه همچنین از تراشه اسنپدراگون 888 و (احتمالا) اگزینوس 2100 استفاده می‌کند. باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی فولد 3 را بر عهده دارد، که البته کمی کوچک‌تر از باتری فولد 2 است.

دو گوشی گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3، نخستین دستگاه‌های انعطاف‌پذیر مقاوم در برابر آب هستند (IPX8). فولد 3 (با حافظه داخلی 256 گیگابایتی) در بازار اروپا با محدوده قیمت تا 2000 یورو به فروش می‌رسد. نسخه 512 گیگابایتی این محصول حدود 120 یورو گران‌تر است.

گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ

فلیپ 3 بدنه کوچک‌تری نسبت به مدل قبلی خود داشته و به باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است. فلیپ از یک نمایشگر داخلی 6.7 اینچی استفاده می‌کند، اما پنل 1.9 اینچی خارجی آن احتمالا کارایی بیشتری دارد.

گوشی فلیپ 3 به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی مجهز بوده و دوربین سلفی آن قادر به تهیه تصاویر با کیفیت 10 مگاپیکسل است. فلیپ انعطاف‌پذیر جدید نیز از تراشه SD888 استفاده می‌کند، اما فعلا خبری از کاربرد تراشه‌های اگزینوس در این دستگاه نیست. کیس های متعدد و جالبی برای فلیپ 3 عرضه می‌شوند.

رویداد آنپکد سامسونگ

این محصول با حافظه داخلی 128 گیگابایت با قیمت 1100 یورو به فروش می‌رسد. نسخه 256 گیگابایتی نیز تنها 50 دلار گران‌تر است.

گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک

واچ 4 کلاسیک با حاشیه فیزیکی چرخان عرضه می‌شود، حال آنکه مدل اسپورت این دستگاه، یعنی واچ 4 فاقد حاشیه است. هر دو مدل در دو اندازه بزرگ (نمایشگر 1.36 اینچی) و کوچک (1.19 اینچی) در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. البته رزولوشن نمایشگرها یکسان و برابر با 450 در 450 پیکسل است.

مدل بزرگ‌تر به باتری 361 میلی‌آمپر ساعتی و مدل کوچک‌تر به باتری 247 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است. این باتری‌ها در صورت شارژ کامل، دستگاه را تا هفت روز روشن نگه می‌دارند.

مدل کلاسیک از استیل ضدخش در ابعاد 46 در 42 میلی‌متر ساخته شده است. مدل ساده از جنس آلومینیوم و کمی کوچک‌تر از نسخه کلاسیک است (44 در 40 میلی‌متر). نمایشگر به‌کاررفته در ساعت‌ها وسیله شیشه گوریلا گلس DX محافظت می‌شوند و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند (IP68).

ساعت‌های جدید به سیستم عامل wearOS و رابط کاربری One UI Watch 3.5 مجهز هستند. به بیان بهتر، ساعت‌های سری 4 از دستیار صوتی گوگل (و بیکسبی) و همین‌طور اپلیکیشن های مختلف گوگل (مثل Maps) پشتیبانی می‌کنند.

اپلیکیشن Health سامسونگ در هر دو دستگاه تعبیه شده که علاوه بر داشتن ویژگی ECG (الکتروکاردیوگرافی) قادر به سنجش سطح اکسیژن خون و تعداد گام‌ها است.

ساعت‌های سری 4 به تراشه اگزینوس W920 مجهز هستند، یعنی سرعت پردازشی آن‌ها 1.25 برابر بیشتر از اگزینوس 9110 است. این تراشه از رم 1.5 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی استفاده می‌کند.

گلکسی واچ 4 در اندازه بزرگ و کوچک به ترتیب با قیمت 310 و 280 یورو به فروش می‌رسد. مدل کلاسیک نیز در اندازه بزرگ و کوچک دارای برچسب قیمت 410 و 380 یورو است.

گلکسی بادز 2 سامسونگ

هدست های TWS جدید سامسونگ به فناوری حذف نویز فعال (ANC) مجهز بوده و هر ایرباد دارای 3 میکروفون است. در صورت فعال بودن ANC طول عمر باتری برابر با 5 ساعت بوده و در صورت خاموش بودن این قابلیت، طول عمر باتری به 8 ساعت می‌رسد.

شارژ گلکسی بادز 2 تنها برای 5 دقیقه، امکان شنیدن تا نیم ساعت را فراهم می‌آورد. علاوه بر پورت USB-C این دستگاه به طور بی‌سیم (Qi) شارژ می‌شود.

رویداد آنپکد سامسونگ

هر ایرباد به دو درایور، ووفر 11 میلی‌متری و توییتر 6.5 میلی‌متری مجهز شده است. بادز 2 رنگ‌بندی شفافی داشته و با امتیاز IPX7 در برابر آب مقاومت می‌کند. هدست های جدید از فناوری بلوتوث 5.2 برای جفت سازی با دستگاه (گوشی هوشمند) پشتیبانی می‌کنند. گلکسی بادز 2 با قیمت 160 دلار در بازار اروپا به فروش می‌رسد.

گلکسی S21 FE در مراسم 11 اوت رونمایی نمی‌شود!

ظاهرا نسخه FE خانواده گلکسی S21 تا ماه اکتبر آماده نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان انتظار نمایش این دستگاه را در رویداد آنپکد سامسونگ داشت.

ارسال نظر