ژاپن با انتقال داده 319 ترابایتی رکورد سرعت اینترنت را شکست!

دانشمندان ژاپنی با انتقال موفق داده 319 ترابایتی، رکورد سرعت اینترنت را شکستند. ایجاد خط فیبر نوری چهار هسته‌ای مهم‌ترین دستاورد آن‌ها محسوب می‌شود.

ژاپن با انتقال داده 319 ترابایتی رکورد سرعت اینترنت را شکست!

319 ترابایت در ثانیه؛ رکورد سرعت اینترنت جدید

رکوردهای ثبت‌شده برای سرعت اینترنت در دهه گذشته، امروزه بسیار ناچیز به نظر می‌رسند. طبق گزارش جدید Motherboard دانشمندان مؤسسه ملی اطلاعات و فناوری ارتباطات ژاپن (NICT) رکورد انتقال اینترنتی را با رقم قابل‌ملاحظه 319 ترابایت بر ثانیه شکستند.

رکورد جدید تقریبا دو برابر رکورد سرعت انتقال 197 ترابایتی است که توسط پژوهشگران بریتانیایی و ژاپنی در اوت سال 2020 به ثبت رسید.

مؤسسه NICT با ارتقای مجازی تمام بخش‌های شبکه توانسته به این رکورد دست پیدا کند. خط فیبر نوری به‌ جای یک هسته، شامل چهار هسته بوده و یک لیزر 552 کانالی با طول موج‌های متعدد با کمک تقویت‌کننده‌های زمینی مورداستفاده قرار گرفته است.

با اینکه سرعت رکورد سرعت اینترنت جدید به عنوان دستاورد مهم NICT تنها محدود به عملیات آزمایشگاهی بوده اما تیم تحقیقاتی از فیبر پیچ‌خورده برای انتقال داده‌ها در فاصله شبیه‌سازی‌شده 1864 مایلی (تقریبا 3000 کیلومتر) استفاده کرده‌اند، بدون اینکه کیفیت سرعت سیگنال کاهش یابد.

همانند بسیاری از آزمایش‌های دیگر، فعالیت جدید NICT نیز احتمالا به زمان زیادی احتیاج دارد تا به اثربخشی بامعنی دست پیدا کند. با اینکه فیبر چهار هسته‌ای می‌تواند با شبکه‌های موجود کار کند، اما سیستم نهایی هزینه بسیار بالایی خواهد داشت.

فناوری جدید ممکن است در ابتدا در زیرساخت اینترنتی و سایر پروژه‌های شبکه‌ای (با اولویت ظرفیت نسبت به هزینه)، مورداستفاده قرار گیرد.

با تمام این تفاسیر، ثبت رکورد سرعت اینترنت جدید به معنی تغییر در نحوه استفاده افراد از اینترنت است. پژوهشگران NICT بر این باور هستند که فیبرهای جدید موجب امکان‌پذیری بیشتر فناوری‌های فرای 5G می‌شوند. یکی از مزایای بدیهی این فیبرها، دسترسی سریع‌تر به اینترنت در صورت وجود کاربران انبوه است. نظرات خود درباره رکورد جدید را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر