رکورد کاربران فعال اندروید از 3 میلیارد نفر هم عبور کرد!

رسانه کلیک - یکی از موضوعاتی که گوگل در مراسم I/O 2021 به آن اشاره کرد، حضور پررنگ‌تر سیستم‌عامل این شرکت و شکسته شدن رکورد کاربران فعال اندروید بود. 

رکورد کاربران فعال اندروید از 3 میلیارد نفر هم عبور کرد!

امروز دومین روز از مراسم گوگل آی او ۲۰۲۱ است که به طور مجازی درحال اجراست. این رویداد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود، شامل معرفی انواع خدمات جدید قابل ارائه این شرکت است.

یکی از موضوعات جالبی که در این رویداد به آن اشاره شد، شکست رکورد کاربران فعال اندروید و رد شدن آن از رقم ۳ میلیارد نفر بود که این خبر می‌تواند نشان‌دهنده محبوبیت بسیار بالای سیستم‌عامل مذکور در بین مردم دنیا باشد.

نایب رییس مدیریت محصولات گوگل در این رویداد مجازی اخبار مهمی را منتشر کرد مبنی بر اینکه آمار‌های موجود، از طریق سوابق فروشگاه گوگل به دست آمده است. وی اشاره کرد که با توجه به وجود میلیون‌ها دستگاه اندرویدی و همچنین کاربرانی که فروشگاه گوگل پلی را به صورت پیش‌فرض روی دستگاه خود نصب ندارند، آمارها می‌تواند حتی بالاتر از تخمین‌های فعلی باشد. به عنوان مثال، تلفن‌های هوشمند شرکت هواوی و دستگاه‌هایی از قبیل Amazon Fire را نیز باید جزو گجت‌های اندرویدی به حساب آورد که میزان استفاده از آنها به نسبت زیاد است.

حال با توجه به آمار به دست آمده می‌توان گفت از سال ۲۰۱۹ که مراسم آی او برگزار شد تا به امروز، ۵۰۰ میلیون کاربر فعال جدید به خانواده اندرویدی‌ها پیوسته و از سال ۲۰۱۷ تاکنون نیز بیش از ۱ میلیارد کاربر جدید به این اکوسیستم اضافه شده‌اند.

طبق آمار منتشر شده، رشد دستگاه‌های فعال اندرویدی نشانگر رشد برنامه‌های این سیستم‌عامل در سطح جهان است. این اعداد نسبت به دستگاه‌های فعال iOS تقریبا بالاتر از یک میلیارد کاربر بود و باعث شد اپل زیر سوال برود. به نظر می‌رسد با ادامه پیشرفت‌های گوگل، اندروید در سال‌های آینده نیز موقعیت پیشرو بودن خود را حفظ کند.

ارسال نظر