ریزش بعدی سختی شبکه بیت کوین نزدیک است!

به دنبال بزرگ‌ترین ریزش سختی استخراج در تاریخ بیت کوین، این هفته برای بار دیگر شاهد یک کاهش خواهیم بود. در این ریزش، حدود 6 درصد از سختی شبکه کاسته خواهد شد.

ریزش بعدی سختی شبکه بیت کوین نزدیک است!

آمار نشان می‌دهد که هش ریت بیت کوین از دوهفته قبل که سختی شبکه کاهش‌یافته است، توانسته است مجددا رشد کند و این هفته به بالای 100 اگزاهش بر ثانیه صعود کرد.

کاهش‌های پیاپی سختی شبکه بیت کوین

پس از سرکوب استخراج بیت کوین در پایان ماه ژوئن توسط دولت چین، مقدار زیادی از قدرت هش به طور موقت متوقف شده بود. آمارها نشان می‌دهد که میزان هش ریت در 28 ژوئن در حدود 66 اگزاهش بود و از آن زمان به بالاتر از 100 اگزاهش رسیده است.

استخرهای استخراج بیت کوین

در حال حاضر 18 استخر استخراج شناخته شده وجود دارد که هش ریت خود را به بلاک چین بیت کوین اختصاص می‌دهند و 7.21 درصد از هش ریت جهانی یا 7.29 اگزاهش متعلق به استخراجگران ناشناخته است. در زمان نوشتن مقاله، استخرهای استخراج برتر Viabtc، Antpool، Binance Pool، Btc.com و F2pool هستند و همین پنج استخر برتر 58.74 درصد از هش ریت جهانی را کنترل می‌کنند.

این هفته، سختی استخراج بیت کوین برای چهارمین بار متوالی کاهش خواهد یافت. سختی استخراج بیت کوین هرگز چهار بار متوالی کاهش نیافته است، اما در سال 2018 سه بار به‌صورت متوالی کاهش یافت.

نمودار سختی شبکه بیت کوین

دو هفته پیش شبکه بیت کوین با بیشترین افت سختی روبرو بود و انتظار می‌رود که آخر هفته افت سختی دیگری در راه باشد. با استفاده از میانگین هش ریت امروز، آمار نشان می‌دهد که این افت کمتر از 6 درصد خواهد بود و سختی فعلی 14.36 تریلیون به 13.5 تریلیون کاهش خواهد یافت.

این بدان معناست که پس از این ریزش، سختی استخراج چهار بار متوالی کاهش‌یافته است. آخرین باری که استخراج بیت کوین بیش از چهار بار متوالی کاهش یافت در سال 2011 بود. از آگوست تا نوامبر 2011، سختی استخراج هشت بار به‌صورت متوالی کاهش پیدا کرد.

ارسال نظر