ریزش قیمت اتریوم به زیر 2000 دلار | خطر در کمین دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا!

رسانه کلیک - امروز اوضاع برای اتریوم اصلا خوب نبود، زیرا قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان پس از یک ماه مجددا به زیر 2000 دلار ریزش کرد.

ریزش قیمت اتریوم به زیر 2000 دلار | خطر در کمین دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا!

قیمت اتریوم برای اولین‌بار در ماه اخیر به زیر 2000 دلار ریزش کرد. سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال امیدوارند که این ریزش نشانه یک روند نزولی طولانی‌تر نباشد.

دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار پیش از آنکه در ماه آوریل به این قیمت عادت کند، یک‌بار در اواسط آوریل و سپس دوباره در اواسط ماه مه، برای مدت کوتاهی به زیر 2000 دلار رسید، اما این افت‌ها فقط ساعاتی طول کشیدند و بلندمدت نبودند.

اتریوم که در پایان ژوئیه 2015 راه‌اندازی شد، قراردادهای هوشمند را رواج داد. قراردادهای هوشمند قراردادهای مالی خود اجرایی هستند که در بلاک چین حضور دارند. از طریق قراردادهای هوشمند، توکن‌های غیر قابل معاوضه (NFT) به وجود آمد. این توکن‌ها محبوبیتی ایجاد کردند که موجب افزایش اخیر قیمت اتریوم به 4100 دلار شد.

توکن‌های غیر قابل معاوضه یک روش محبوب برای فروش هنرهای دیجیتال هستند، زیرا هر توکن یکتا است و نمی‌توان آن را خرد یا کپی کرد. هنرمند دیجیتال مایک وینکلمن (Mike Winkelmann)، معرف به Beeple، در مارس سال جاری مجموعه‌ای از فایل‌های JPEG آثار خود را به‌عنوان توکن‌های غیر قابل معاوضه به قیمت 69 میلیون دلار فروخت.

محبوبیت اتریوم، موجب توسعه سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز (Decentralized Autonomous Organizations یا به‌اختصار DOA) از قراردادهای هوشمند شد. سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز با استفاده از تصمیم‌گیری خودکار و قراردادهای هوشمند، به یک گروه ناشناس از مردم اجازه دهند تا مانند سازمان‌های واقعی خود را اداره کنند.

پیش‌بینی می‌شود ارتقا Ethereum 2.0 در ادامه سال جاری به شبکه اضافه شود. این ارتقا با انتقال شبکه از مکانیزم اجماع اثبات کار (Proof-of-Work) به اثبات سهام (Proof-of-Stake)، کاهش هزینه تراکنش‌ها، سریع‌تر شدن پردازش مبادلات و کاهش 99 درصدی مصرف انرژی شبکه را نوید می‌دهد.

حتی اگر اوضاع ناخوشایند به نظر برسد، تاریخچه طولانی اتریوم ثابت می‌کند که اتریوم هنوز هم بخشی بی‌نظیر از دنیا متنوع رمزارزها است.

ارسال نظر