احتمال ریزش مجدد بیت کوین پیش از رسیدن قیمت آن به 100 هزار دلار!

رسانه کلیک - در هفته اخیر روند قیمت بیت کوین صعودی شده است و مبادله‌گران نیز انتظار رشد این ارز دیجیتال را دارند، اما دلایلی وجود دارد که بر اساس آن، احتمال ریزش مجدد بیت کوین پیش از صعود آن، قابل پیش‌بینی است.

احتمال ریزش مجدد بیت کوین پیش از رسیدن قیمت آن به 100 هزار دلار!

با حرکت بیت کوین در محدوده میانی سطح فعلی، انتظارات در بازار به سمت رشد قیمت تغییر کرده است. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، از سطوح پایین خود بازگشته و با 10.5 درصد رشد در نمودار هفتگی به قیمت 35،375 دلار مبادله می‌شود.

کاهش قیمت بیت کوین پیش از صعود آن

در روزهای آینده، اگر قیمت بیت کوین موفق به شکستن شروع بازه ماهانه 35،000 دلار شود و آن را حفظ کند، افزایش قیمت بیشتر محتمل به نظر می‌رسد. رشد چند روز اخیر یک گام مهم در جهت رسیدن به این هدف بوده است.

بااین‌حال، مبادله‌گری با نام مستعار NebraskanGooner توصیه می‌کند که سرمایه‌گذاران احتیاط کنند زیرا بیت کوین معمولا در این سطح فعلی رد شده است و بیشتر نیز افت کرده است. او افزود: «شرایط فعلی بازار ثابت کرده است که ما نمی‌توانیم در برابر مقاومت هیجان‌زده شویم. فکر می‌کنم که همه هنوز فقط کورکورانه می‌خرند و پشیمان خواهند شد.»

الکس مشینسکی (Alex Mashinsky)، یکی از بنیان‌گذاران شبکه سلسیوس، نظریه مشابهی را به اشتراک گذاشت. او معتقد است که بیت کوین طی ماه‌های مه و ژوئن 2 بار دچار رویداد‌های فروش همگانی و ریزش قیمت شده است. اولین مورد توسط سرمایه‌گذاران خرد بوده است که برای ترس از دادن، بیت کوین را در بالاترین سطح 65،000 دلاری آن خریداری کرده بودند.

این سرمایه‌گذاران هنگامی‌که بیت کوین به حدود 40،000 دلار کاهش پیدا کرد دارایی خود را با ضرر فروختند و با افزایش روند نزولی به این کار ادامه می‌دهند. ریزش مجدد بیت کوین این بار به بخش استخراج مربوط بود.

سرکوب استخراج‌گران بیت کوین چینی توسط دولت آن‌ها را مجبور به فروش بخشی از دارایی‌های خود برای مهاجرت به خارج از کشور کرد. علاوه بر این، قانون‌گذاران چین معاملات بانکی مربوط به ارزهای دیجیتال را نیز ممنوع کردند.

تأثیر Grayscale بر قیمت بیت کوین

در مجموع، در ماه ژوئن و مه حدود 6 میلیارد دلار بیت کوین توسط خرده‌فروشان، استخراجگران و کاربران چینی فروخته شد. سومین رویداد می‌تواند آخرین، اما بدترین رویداد سال جاری باشد. مشینسکی در این باره گفت: «ما در شرف مشاهده یک موج فروش دیگر هستیم که بیشتر به دلیل ترس ازدست‌دادن معامله نهادی 20 میلیارد دلاری Grayscale خواهد بود. صندوق‌های تأمینی از وام‌های Genesis Trading و دیگران برای خرید بیت کوین در ژانویه و فوریه 2021 استفاده کردند که سهام آن از هفته آینده برای اولین‌بار قابل مبادله خواهد شد.»

صندوق بیت کوین Grayscale دارایی‌های اساسی را خریداری کرده و سهام GBTC را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این سهام می‌توانند با تخفیف یا قیمت افزوده در ارتباط با بازار اصلی مبادله شوند. سهام این صندوق برای مدت 6 ماه برای این سرمایه‌گذاران غیرقابل‌مبادله بوده است.

پس از آن، آن‌ها آزادند که سهام خود را در بازار معامله کنند و ارزش افزوده شده آن را استفاده کنند. سهام این صندوق در هفته‌های آینده قابل مبادله خواهد شد. اگر اکثر مؤسسات سهام این صندوق را هنگامی که قیمت بیت کوین حدود 20 هزار دلار یا 30 هزار دلار بود خریداری کرده باشند، فروش سهام برایشان سودآور خواهد بود.

مشینسکی معتقد است که این رویداد بر قیمت بیت کوین تأثیر منفی خواهد گذاشت، زیرا Grayscale برای جبران سهام‌های فروخته شده، نیاز به فروش بیت کوین خواهد داشت. پس از این رویداد، قیمت بیت کوین، سرانجام می‌تواند به اوج‌های قبلی و فراتر از آن برسد.

مشینسکی افزود: «حداقل 5 میلیارد دلار از سهام صندوق Grayscale باید بازپرداخت شود که ممکن است قیمت بیت کوین را به سطح 29 هزار دلار برساند. پس از فروش همگانی و ریزش مجدد جولای، دیگر مسیر حرکت به سمت اوج‌های قبلی و فراتر در محدوده 140 الی 160 هزار دلار بسیار هموار خواهد بود.»

ارسال نظر