رونمایی از آیفون ۱۳ به تعویق می‌افتد؟

با ورود ویروس کرونا به زندگی کردم جهان برگزاری بسیاری از رویدادها با مشکل مواجه شد. همین مسئله باعث شد تا معرفی آیفون ۱۲ با تاخیر مواجه شود. اما به نظر می‌رسد امسال اپل قصد نداشته باشد در عرضه گوشی‌های جدیدش وقفه‌ای ایجاد شود. 

رونمایی از آیفون ۱۳ به تعویق می‌افتد؟

پیش از سال ۲۰۲۰ هیچکدام از علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی نگرانی درباره تاخیر در معرفی آیفون‌های آن سال نداشته‌اند تا اینکه ویروس کرونا وارد مردم شد.

ورود این ویروس و ایجاد پاندمی باعث شد تا بسیاری از رویدادهای مهم با مشکل مواجه شوند. این مسئله در سال ۲۰۲۰ دامن‌گیر اپل نیز شد و زمان رونمایی از آیفون ۱۲ را برای اولین‌بار به اواسط ماه اکتبر منتقل کرد.

حال طبق اخبار منتشر شده به نظر نمی‌رسد رونمایی و عرضه آیفون ۱۳ با تاخیر انجام شود.

با توجه به گزارشات گفته می‌شود غول فناوری آمریکایی برای جلوگیری از بروز هرگونه تاخیر در عرضه آیفون‌های پیشِ رو به تمام تامین‌کنندگان خود فرمان شروع تولید را زودتر از سال‌های گذشته داده است.

البته این شرکت سال گذشته نیز اعلام کرده بود که عرضه آیفون ۱۲ با تاخیر مواجه خواهد شد اما این از رسم همیشگی اپل مبنی بر رونمایی از جدیدترین آیفون‌های سال در ماه سپتامبر به دور است.

یکی از مسائلی که می‌تواند طرفداران اپل را نگران کند عدم حضور تعداد کارگران کافی به جهت تولید منابع سخت‌افزاری سری آیفون ۱۳ این شرکت است.

گفته می‌شود غول فناوری برای حل این مشکل اقدام به افزایش حقوق و استخدام نیروی جدید با حقوق بالا است تا بتواند با خیال راحت از بحران فعلی عبور کند.

برای مثال کمپانی فاکس‌کان به جهت جذب نیرو جدید ۱۰۰ دلار به حقوق‌های پایه‌ای خود افزوده است. بنابراین کارگران جدید می‌توانند در صورت تعهد به ماندن در شرکت برای حداقل ۹۰ روز، هر ماه ۱۵۷۹ دلار از فاکس‌کان دریافت کنند.

دیگر تامین‌کنندگان اپل نیز با افزایش چند درصدی و حتی چند برابری در تلاش‌اند تا به سرعت مشکل کمبود نیرو را جبران کرده تا از بروز هرگونه تاخیر در عرضه آیفون‌های جدید جلوگیری شود.

بنابراین انتظار می‌رود سری جدید پرچمداران شرکت اپل در ۱۴ سپتامبر سال جاری میلادی بطور رسمی رونمایی شوند.

ارسال نظر