زمان احتمالی عرضه پیکسل فولد گوگل

گزارش‌های جدید درباره نسخه 12.1 اندروید به زمان احتمالی عرضه پیکسل فولد اشاره می‌کند. ویژگی‌های نشان داده‌شده در این نسخه، مختص به گوشی‌های تک‌صفحه‌ای نیست.  

زمان احتمالی عرضه پیکسل فولد گوگل

زمان احتمالی عرضه پیکسل فولد

تغییراتی جدیدی برای نسخه 12.1 اندروید در نظر گرفته شده‌اند. این نسخه، پیش از اندروید 13 و احتمالا در اواخر سال جاری (2021) عرضه می‌شود. این تغییرات می‌توانند به احتمال ارائه گوشی انعطاف‌پذیر پیکسل فولد در سه‌ماهه چهارم سال جاری اشاره داشته باشند.

طبق گزارش‌های اخیر XDA Developers، اندروید 12.1 شامل ویژگی‌های متعددی برای گوشی‌های انعطاف‌پذیر می‌شود. تمرکز عمده نسخه جدید روی این فاکتور فرم خاص نشان می‌دهد که گوگل در حال فعالیت روی یک دستگاه انعطاف‌پذیر است.

نسخه جدید اندروید دارای یک نوار وظیفه مخفی است که اپلیکیشن های پراستفاده و اپلیکیشن های کاربردی اخیر را نشان می‌دهد. راهنمای مرتبط با این ویژگی، به نحوه استفاده از دو اپلیکیشن در نمای صفحه اسپلیت اشاره می‌کند.

در حال حاضر گوگل تصویر به ‌کار رفته برای نمایش این ویژگی (عکس زیر) را حذف کرده و به جای آن یک تصویر عمومی‌تر را قرار داده است. به طور قطع نمی‌توان گفت که تصویر حذف‌شده متعلق به پیکسل فولد بوده یا نه.

نوار وظیفه همچنین در هنگام ورود یک اپلیکیشن به حالت تمام صفحه ناپدید می‌شود. ظاهرا گوگل در حال بهبود انیمیشن‌های مخصوص آنفولدینگ (باز کردن گوشی انعطاف‌پذیر) است.

گوشی انعطاف‌پذیر پیکسل فولد یک راز بزرگ به حساب می‌آید. طبق شایعات منتشرشده، این محصول به یک نمایشگر اصلی 7.57 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز بوده و اسکنر اثر انگشت در کناره گوشی قرار دارد.

پیکسل فولد به احتمال زیاد از تراشه تنسور استفاده می‌کند. این تراشه انحصاری گوگل در گوشی‌های پیکسل 6 پرو و پیکسل 6 نیز به کار می‌رود.

احتمال عرضه جامبوجک پس از پیکسل فولد

گزارش دیگری از وب‌سایت 9to5oogle به وجود گوشی دیگری با نام کد Jumbojack اشاره می‌کند. بد نیست بدانید گوشی گوگل پیکسل با نام کد Passport شناخته می‌شود.

گفته می‌شود جامبوجک دارای دو نمایشگر بوده و یک دستگاه انعطاف‌پذیر با قابلیت تاشوندگی رو به داخل است. اگرچه این گوشی از اندروید 12 استفاده می‌کند، اما شامل ویژگی‌هایی است که تا قبل از معرفی اندروید 12.1 در گوشی‌های انعطاف‌پذیر دیگر مشاهده نخواهد شد، مثل روش جدید رسیدگی به صفحه اسپلیت.

بنابراین می‌توان حدس زد که جامبوجک پیش از اندروید 12 عرضه می‌شود. از طرفی احتمال دارد که این دستگاه، تنها یک مدل آزمایشی برای گوگل باشد. با انتشار افشاگری‌های آینده، اطلاعات بیشتری در این باره در دسترس اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.

ارسال نظر