زمان انتشار اندروید ۱۲ همراه مشخصات کلیدی آن مشخص شد

به تازگی نسخه ۴ بتا جدیدترین سیستم‌عامل گوگل در اختیار توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان قرار گرفته است. اما سوالی که بسیاری از کاربران فضای مجازی را درگیر خود کرده زمان انتشار اندروید ۱۲ است. 

زمان انتشار اندروید ۱۲ همراه مشخصات کلیدی آن مشخص شد

با انتشار نسخه چهارم بتا اندروید ۱۲ به نظر می‌رسد باید خودمان را برای انتشار نسخه نهایی این سیستم‌عامل جذاب آماده کنیم.

اندروید ۱۲ به دلیل ایجاد تغییرات بنیادین از لحاظ بصری یکی از جذاب‌ترین نسخه‌های سیستم‌عامل گوگل طی سال‌های اخیر به حساب می‌آید. در این مطلب ما قصد داریم خلاصه‌ای از ویژگی‌های کلیدی این سیستم‌عامل را همراه تاریخ در دسترس قرار گرفتن آن با شما به اشتراک بگذاریم.

زمان انتشار اندروید ۱۲

در گذشته گوگل نسخه‌های جدید اندروید را همراه گوشی‌های هوشمند نکسوس یا پیکسل در اختیار کاربران قرار می‌داد. اما این کمپانی طی سال‌های اخیر الگوی خود را برای رونمایی از سیستم‌عامل جدید خود تغییر داده است.

برای مثال نسخه‌های نهایی اندروید ۱۰ و ۱۱ هردو در ماه سپتامبر سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفتند. بنابراین گفته می‌شود اندروید ۱۲ نیز احتمالا اواسط ماه سپتامبر سال میلادی جاری منتشر شود.

ویژگی‌های کلیدی اندروید ۱۲

اگر بخواهیم درباره تمام امکانات جدید سیستم‌عامل جدید گوگل صحبت کنیم انجام این کار می‌تواند ساعت‌ها به طول انجامد. بنابراین ما قصد تا خلاصه‌ای از ویژگی‌های جذاب اندروید ۱۲ را با شما به اشتراک بگذاریم.

رابط کاربری جدید

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات نسخه جدید سیستم‌عامل گوگل نسبت به اندروید ۱۱ مربوط به ظاهر آن می‌شود. این کمپانی با معرفی زبان طراحی "Material You" قصد دارد به کاربران اجازه دهد تا بتوانند به بهترین شکل رابط کاربری دستگاه را با توجه به سلیقه خود تنظیم کنند. از جمله مهم‌ترین تغییرات بصری اندروید ۱۲ می‌توان به گردتر شدن طراحی داخلی برنامه‌های سیستمی و آیکون‌های بکار رفته در آنها، تغییر رنگ کلی دستگاه به منظور ایجاد تنوع و یکپارچه‌سازی رنگ‌بندی برنامه‌ها و امکان ایجاد تغییرات گسترده در ابزارک‌ها (Widgets) اشاره کرد.

بهبود عملکرد باتری

به لطف تغییرات ایجاد شده در لایه‌های زیرین اندروید ۱۲ دستگاه‌های استفاده کننده از این سیستم‌عامل از لحاظ تک هسته‌ای ۲۲ درصد و چند هسته‌ای ۱۵ درصد مصرف کمتری از پردازنده گوشی خواهند داشت و در نتیجه عمر باتری و عملکرد کلی دستگاه به طور چشمگیری بهبود پیدا می‌کند.

حریم خصوصی

گوگل قصد دارد با عرضه اندروید جدید محدودیت‌های بیشتری روی دسترسی برنامه‌های نصب شده اعمال کند. اگرچه این قابلیت هنوز در حد قابلیت "App Tracking" اپل نمی‌تواند مدیریت دقیقی روی اپلیکیشن‌ها داشته باشد. اما بطور کلی می‌توان به تغییرات مرتبط با حریم خصوصی اندروید ۱۲ نمره قابل قبولی داد.

بهبود عملکرد چرخش خودکار

زمان انتشار اندروید ۱۲

یکی از بخش‌هایی که در صورت فعال بودن کاربران را درگیر خود می‌کند امکان چرخش خودکار صفحه است که در برخی مواقع عملکرد دلخواه را ندارد. با توجه به هوش مصنوعی بکار رفته در اندروید ۱۲ در صورت استفاده از چرخش خودکار دیگر نیازی نیست تا نگران چرخش‌های بی‌دلیل صفحه گوشی باشید. این هوش مصنوعی به دستگاه کمک می‌کند تا وقتی شما در حالت درازکشیده هستید چرخش را متوقف کرده و فقط در حالت ایستاده اقدام به چرخاندن صفحه کند.

داشبورد بازی

زمان انتشار اندروید ۱۲

به نظر می‌رسد گوگل بالاخره قصد دارد تا بطور جدی محیطی را برای گیمرها ایجاد کند تا آنها بتوانند بصورت یکجا به بازی‌های خود دسترسی داشته و در هنگام بازی کردن به ابزارهای مورد نیاز همچون اسکرین شات، ضبط از صفحه، نمایش نرخ تازه سازی و... دسترسی داشته باشند. این ویژگی در بتا ۴ به اندروید ۱۲ اضافه شده و به نظر می‌رسد در نسخه نهایی نیز شاهد آن باشیم.

چه دستگاه‌هایی اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند؟

هنوز فهرست رسمی برای دریافت‌کنندگان نسخه پیشرو سیستم‌عامل گوگل منتشر نشده است اما گفته می‌شود تلفن‌های هوشمند زیر اولین دریافت کنندگان اندروید ۱۲ هستند:

  • ایسوس (زنفون ۸)
  • سامسونگ (فولد ۳، فلیپ ۳ و سری اس ۲۱)
  • گوگل (پیکسل ۳ و مدل‌های جدیدتر)
  • وان‌پلاس (وان‌پلاس ۹ و ۹ پرو)
  • اوپو (فاید ایکس ۳ پرو)
  • ریلمی (ریلمی جی‌تی)
  • تی‌سی‌ال (تی‌سی‌ال ۲۰ پرو)
  • ویوو (آیکو ۷ لجند)
  • شیائومی (سری می ۱۱)
  • زد‌تی‌ای (آکسون ۳۰ اولترا)

درحال حاضر اطلاعات دقیقی درباره دیگر دستگاه‌ها وجود ندارد اما به محض انتشار فهرست رسمی گوشی‌های واجد شرایط، ما آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

آیا نسخه بتا ۴ اندروید ۱۲ را روی گوشی خود نصب کرده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را درباره نسخه جدید سیستم‌عامل گوگل با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: لیست بهترین اپلیکیشن های اندروید ۲۰۲۱

ارسال نظر