زمان جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران دولت رئیسی

پس از پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات، نوبت به روی کار آمدن دولت جدید می‌رسد. اما زمان جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران دولت کی است؟

زمان جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران دولت رئیسی

زمان جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران دولت سیزدهم

سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه (20 مرداد) از ارسال فهرست رسمی اسامی وزیران پیشنهادی به مجلس خبر داد و گفت جلسه رای اعتماد پس از ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود. وی افزود یک سامانه ویژه برای شناخت بیشتر اعضای کابینه راه‌اندازی شده که به موجب آن، افراد موظف هستند تمام برنامه‌ها، کارنامه و سوابق کاری و تحصیلی خود را در آن بارگذاری کنند.

شاید جالب باشد بدانید که طبق ماده 202 آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور تا دو هفته پس از مراسم تنفیذ مهلت دارد اسامی وزرای پیشنهادی خود را به مجلس ابلاغ کند. اما ظاهرا ریاست جدید تصمیم گرفته است با تحویل زودهنگام فهرست مورد نظر خود به مجلس، آن هم یک هفته پیش از پایان مهلت قانونی، فرایند شکل‌گیری دولت خود را قدری سرعت بخشد.

محمدباقر قالیباف نیز در ابتدای جلسه علنی شنبه (23 مرداد) اعلام کرد زمان جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران شنبه 30 مرداد برگزار می‌شود. وی در خصوص روند بررسی صلاحیت‌ها گفت: «بلافاصله امروز این لیست به کمیسیون‌های مجلس ارسال می‌شود. وظیفه ما بررسی برنامه‌های وزرا در مهلت یک هفته‌ای در کمیسیون‌ها و تطبیق آن با اسناد بالادستی و قوانین است.»

طبق اظهارات رئیس مجلس، بررسی برنامه و صلاحیت وزرا در کمیسیون‌های تخصصی تا ظهر سه‌شنبه (26 مرداد) ادامه می‌یابد و ما از 30 مرداد شاهد برگزاری زمان جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران دولت در صحن علنی خواهیم بود.

شما تا چه اندازه با فهرست وزیران پیشنهادی موافق هستید؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید: وزیر ارتباطات دولت رئیسی کیست؟

ارسال نظر