پردازنده «تنسور» گوشی‌های گوگل پیکسل 6 را سامسونگ می‌سازد

در روزهای اخیر گزارشات متعددی درباره گوشی‌های جدید گوگل یعنی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو منتشر شد. حال طبق جدیدترین اخبار منتشر شده گفته می‌شود پردازنده گوشی‌های جدید گوگل توسط سامسونگ ساخته می‌شود. 

پردازنده «تنسور» گوشی‌های گوگل پیکسل 6 را سامسونگ می‌سازد

با معرفی ۲ گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گوگل نشان داده است که قصد دارد وارد رقابتی سخت با گوشی‌های امسال شود. گفته می‌شود پیکسل‌های جدید پاییز سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد. البته برخی منابع بر این باورند علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ ۳۰ سپتامبر اقدام به خرید گجت‌های جدید گوگل کنند.

یکی از مسایل پرحاشیه درباره گوشی‌های معرفی شده پردازنده آنها است. طبق اعلام گوگل چیپست بکار رفته در پیکسل‌های جدید با نام تجاری تنسور شناخته شده و از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار هستند.

بر همین اساس رسانه گلکسی کلاب به تازگی تصویر بدنه مربعی شکل پردازنده تنسور را منتشر کرده که در قسمت میانی آن لوگو شرکت گوگل "G" به چشم می‌خورد.

گفته می‌شود چیپست معرفی شده در حقیقت همان اگزینوس ۹۸۵۵ معرفی نشده است.

برای شفاف‌سازی باید بگوییم گلکسی اس ۲۱ از پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ (اگزینوس ۹۸۴۰) استفاده می‌کند. در حقیقت عرضه مدل ۹۸۵۵ به معنای قدرت بیشتر این چیپست نسبت به پردازنده استفاده شده در سری گلکسی اس ۲۱ است.

طبق اعلام برخی منابع معتبر گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری از ۲ پردازنده پرچمدار یعنی با شماره مدل‌های ۹۸۵۵ و ۹۹۵۵ رونمایی کند.

بنابراین یکی از چیپست‌ها با نام اگزینوس ۹۸۵۵ در اختیار گوشی‌های جدید گوگل خواهد گرفت که لقب قدرتمندترین پردازنده ۵ نانومتری سامسونگ را به خود اختصاص داده است.

البته هنوز اخبار منتشر شده توسط گوگل تایید نشده است. زیرا این شرکت هنگام رونمایی از پیکسل‌های جدید اعلام کرد پردازنده استفاده شده در آنها توسط گوگل توسعه داده شده است. بنابراین هنوز نمی‌توان به گزارش منتشر شده توسط گلکسی کلاب اطمینان کرد.

به نظر شما پردازنده‌های جدید گوگل می‌توانند با رقیبان سرسخت حال حاضر بازار رقابت کنند؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر