ساعت هوشمند سامسونگ قادر به اندازه گیری قند خون است

رسانه کلیک - نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ به کمک افراد مبتلا به دیابت می آید. این دستگاه با بهره گیری از یک سنسور نوری، می تواند میزان قند خون کاربر را اندازه گیری کند.

ساعت هوشمند سامسونگ قادر به اندازه گیری قند خون است

طبق گزارش های بدست آمده اخیر، نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ قرار است در نیمه دوم امسال معرفی شود. این ساعت از یک سنسور نوری بهره می گیرد که از توانایی نظارت بر قند خون برخوردار است. شایعات منتشر شده از سوی یک شبکه کره ای به این موضوع اشاره می کند که سامسونگ در اسمارت واچ بعدی خود با نام گلکسی واچ ۴ یا گلکسی اکتیو ۳، از سنسور جدیدی جهت نظارت بر بیماران دیابتی استفاده خواهد کرد.

این ویژگی به بیماران دیابتی کمک می کند تا به راحتی میزان قند خون خود را به صورت روزانه مورد بررسی قرار دهند. این تکنولوژی از فناوری نوری برای خواندن اطلاعات خونی استفاده می کند. البته مشابه این قابلیت در ساعت های هوشمند متعلق به برندهای دیگر نیز وجود دارد. نظارت بر قند در کنار ویژگی اندازه گیری اکسیژن خون کاربرد بسیاری برای بیماران دیابتی دارد. سامسونگ از مدتی پیش مشغول کار روی تکنیک های مختلف برای اندازه گیری میزان قند خون بوده است. این کمپانی در سال گذشته، روشی با نام "طیف سنجی رامان" را برای اندازه گیری میزان قند خون به وجود آورد که از طریق لیزر، ترکیبات شیمیایی خون را شناسایی می کند. این فناوری دارای بالاترین میزان دقت تشخیص بوده و اطلاعات تقریبا صحیحی را از طریق ساعت های هوشمند به کاربر انتقال می دهد.

البته یک ساعت مفهومی با ویژگی مشابه با ساعت هوشمند سامسونگ در نمایشگاه CES 2021 عرضه شده که به یک گروه تازه تاسیس ژاپنی تعلق دارد. این وسیله می تواند تنها در طی 20 ثانیه اسکن مچ دست، میزان قند خون کاربر را نمایش دهد. همین ویژگی در نسل بعدی اسمارت واچ سامسونگ دیده می شود.

طبق تحقیقات بدست آمده از یک سازمان بهداشتی و درمانی، از هر ده شهروند آمریکایی، یک نفر مبتلا به بیماری دیابت است و از هر سه نفر، یک نفر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارد.

به گزارش ای تی نیوز، سامسونگ در مراسم آنپکت ایونت بعدی خود، از سه مدل ساعت رونمایی خواهد کرد. اما هنوز مشخص نیست که آیا هر سه مدل قادر به اندازه گیری میزان قند خون باشند یا خیر. در هر حال، وجود این ویژگی در نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ حتمی است.

ارسال نظر