ساعت هوشمند فیسبوک با سیستم عامل اندروید در راه است

رسانه کلیک - گزارش ها حاکی از آن است که ساخت ساعت هوشمند فیسبوک قرار است محصول بعدی این شرکت جهت پیشرفت در زمینه تولید سخت افزار باشد.

ساعت هوشمند فیسبوک با سیستم عامل اندروید در راه است

با هدست های Oculus VR و نمایشگر های هوشمند کنفرانس ویدیویی پورتال، فیسبوک به طور فزاینده ای به یک سازنده سخت افزار تبدیل شده است. گزارش شده است و یکی از محصولاتی که توسط این شرکت در حال آماده سازی است، ساعت هوشمند فیسبوک است که سعی در رقابت با Fitbit متعلق به گوگل و اپل واچ دارد.

دیروز، اخباری مبنی بر چگونه ساعت هوشمند آینده فیسبوک توسط "نسخه منبع باز اندروید گوگل" تأمین می شود منتشر شد. البته به نظر می‌رسد که این شرکت در حال کار بر روی ساخت سیستم عامل خود برای سخت افزار های تولیدی در آینده است. علاوه بر این، ساعت مورد بحث برای اتصال به اینترنت به جای اینکه به گوشی های هوشمند متکی باشد، اتصال تلفنی خاص خود را خواهد داشت. در آی او اس امکان تجربه همچین مسئله ای به علت محدودیت های این سیستم عامل وجود ندارد. بنابراین تجربه استفاده از گجت های شخص ثالث در اندروید به مراتب بهتر است.

یکی از ویژگی های اصلی ساعت آینده فیسبوک می‌تواند قابلیت اجتماعی بودن آن باشد. برای مثال کاربر بتواند پیام های کوتاه و سریعی را از طریق پلتفرم این شرکت ارسال کند. قابلیت دیگر میتواند ردیابی تمرینات و اشتراک گذاری آنها با دوستان و مربی باشد تا یک تعامل بسیار کارآمد بین افراد به وجود آید. این ویژگی کاملا می‌تواند سلامت محور باشد. همچنین گزارش شده است که فیسبوک قصد دارد تا با دیگر دستگاه های ورزشی همانند دوچرخه های قابل اتصال به دیگران، ارتباط بر قرار کند تا یک چرخه ورزشی کامل را بر روی مچ دست کاربر رقم بزند.

درباره زمان رونمایی از این محصول صحبتی به میان نیامده است اما انتظار نمیرود که از این گجت پوشیدنی تا سال آینده رونمایی شود. قیمت این محصول نیز هنوز مشخص نشده است اما گفته میشود به برچسب قیمتی آن نزدیک به هزینه تولیدش باشد. همچنین گفته شده که این شرکت قصد دارد تا از نسل دوم این ساعت های هوشمند در سال ۲۰۲۳ رونمایی کند.

فیسبوک در سال ۲۰۱۹ قصد داشت تا کمپانی Fitbit را خریداری کند اما گوگل اقدام به تصاحب آن کرد. این نشان دهنده آن است که شرکت فیسبوک قصد ساخت ساعت های هوشمند را از قبل در سر داشته است.

ارسال نظر