قابلیت تشخیص فشار خون به ساعت‌های هوشمند هواوی اضافه می‌شود

تشخیص فشار خون یکی از ویژگی‌های کاربردی است که در حال حاضر در برخی ساعت‌های هوشمند وجود دارد. طبق گزارشات گفته می‌شود هواوی نیز قصد دارد این قابلیت را به ساعت‌های خود اضافه کند. 

قابلیت تشخیص فشار خون به ساعت‌های هوشمند هواوی اضافه می‌شود

درحال حاضر بسیاری از ساعت‌های هوشمند امکانات کاربردی همچون تشخیص میزان اکسیژن خون، ضربان قلب و... را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما هواوی تا به امروز نتوانسته است این قابلیت‌های پزشکی را به گجت‌های پوشیدنی خود اضافه کند.

در ماه مه مدیر بخش فروش محصولات هواوی اعلام کرد اولین ساعت همراه پشتیبانی از قابلیت تشخیص فشار خون با موفقیت آزمایش‌های اولیه پزشکی خود را به سرانجام رسانده است.

به گفته او قدم بعدی به جهت قرار دادن این قابلیت کاربردی در ساعت‌های هواوی همکاری با موسسات پزشکی حرفه ای برای بازگشایی سامانه ثبت‌نام بالینی خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده این آزمایشات از نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز شده است.

با توجه به گزارشات منتشر شده در شبکه اجتماعی چینی ویبو هواوی درحال استخدام چندین داوطلب به منظور تکمیل پایگاه داده پزشکی خود بوده و همانند هر درخواست استخدام دیگری نیازمند پیش‌نیازهای خاصی است.

طبق اعلامیه منتشر شده، شرکت هواوی به بیش از ۲۰ نفر نیاز دارد که اندازه دور مچ دست آنها بیشتر از ۲۰۰ میلی‌متر باشد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود بزودی بتوانیم شاهد بکارگیری قابلیت تشخیص فشار خون در ساعت‌های غول فناوری چینی باشیم.

درحال حاضر هنوز هیچ اطلاعاتی درباره عملکرد ویژگی تشخیص فشار خون وجود ندارد. اما گفته می‌شود همانند دیگر برندها مثل گلکسی واچ‌های سامسونگ کاربران می‌بایست برای استفاده از این قابلیت باید دستگاه را پیش از استفاده کالیبره کنند.

برای کالیبره کردن ساعت کافیست ۳ بار فشار خون خود را با دستگاه اندازه‌گیری کرده و مقادیر را به برنامه فشارسنج ساعت بدهید. بعد از انجام این کار شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به دستگاه اضافی فشار خون خود را بررسی کنید. گفته می‌شود هواوی نیز از همین روش به منظور کالیبره کردن ساعت‌های خود استفاده خواهد کرد.

ارسال نظر