سامسونگ فروش قطعات به هواوی را از ۲۵ شهریور متوقف می‌کند

رسانه کلیک - سامسونگ و زیرمجموعه‌های تراشه‌ساز آن اعلام کردند که فروش قطعات خود به هواوی را  از ۲۵ شهریورماه متوقف خواهند کرد. این مسئله هواوی را با مشکلات جدیدی در زمینه تامین قطعات روبه‌رو می‌کند.

سامسونگ فروش قطعات به هواوی را از ۲۵ شهریور متوقف می‌کند

طبق گزارش‌های به دست آمده سامسونگ و زیرمجموعه‌های تراشه‌ساز آن قصد دارند از تاریخ ۲۵ شهریورماه قطعات موبایل را به هواوی نفروشند. تحریم‌های دولت آمریکا علیه هواوی از ۲۵ شهریور اجرا می‌شود. طبق تحریم هیچ‌کدام از شرکت‌های خارجی که برای ساخت گوشی از تجهیزات یا نرم‌افزارهای آمریکایی استفاده می‌کنند حق فروش قطعات به هواوی را ندارند.

با وجود اینکه تحریم‌های هواوی هنوز اجرا نشده است اما کسب‌وکارهای این کمپانی تحت تاثیر هستند. مدیرعامل یخش محصولات مصرفی هواوی چند روز گذشته اعلام کرده بود که به احتمال زیاد Kirin 9000 آخرین نسل چیپست‌های پرچمدار هواوی خواهند بود.

تحریم‌های آمریکا علیه هواوی شرکت‌هایی مانند سامسونگ که با هواوی ارتباط داشتند را نیز دچار ضررهای مالی کردند. برای مثال ۴۰ درصد از درآمد ۱۳/۳ میلیارد دلاری SK Hynix در نیمه اول ۲۰۲۰ از طریق صادرات قطعه به چین به دست آمده است. هواوی تلاش می‌کند که با تامین قطعات موبایل از شرکت SMIC که یکی از بزرگ ترین تولیدکننده محصولات نیمه‌رسانا در چین به شمار می‌رود، استقلال خود را حفظ کند و دیگر به شرکت‌های خارجی متکی نباشد. البته با توجه به تنش‌های تجاری چین و آمریکا این راهکارها برای طولانی مدت پاسخگو نخواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا چند روز قبل نیز از تحریم کمپانی SMIC خبر داد و اعلام کرد که شرکت‌های تجاری هیچ مراوده مالی با آن نخواهند داشت. اگر دولت آمریکا این تصمیم را اجرا کند SMIC نمی‌توانند قطعات مورد نیاز برای تولید تراشه را فراهم کند و محصولات خود را به هواوی بفروشد. حتی اگر SMIC تحریم نشود، فناوری‌های تولید چیپ آن دو نسل از بزرگ‌ترین تراشه ساز دنیا و شرکت تایوانی TSMC که یکی از تامین کننده اصلی هواوی به شمار می‌رود عقب‌تر است. بنابراین برای ساخت تراشه‌های مورد نیاز برای بکارگیری در گوشی‌های پرچمدار هواوی به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

ارسال نظر