سختگیری ویندوز 11 در تعیین مرورگر پیش‌فرض

نسخه جدید ویندوز 11 مایکروسافت تعویض مرورگرهای پیش فرض را دشوارتر می‌کند و پیش‌فرض‌های مرورگر را در سیستم عامل نادیده می‌گیرد.

سختگیری ویندوز 11 در تعیین مرورگر پیش‌فرض

در حالی که قرار است مایکروسافت تغییرات مثبتی را در رابط کاربری ویندوز 11 ایجاد کند، تنظیمات برنامه‌های پیش فرض یک گام به عقب برگشته‌ است و رقبای مرورگر اج مانند موزیلا و اپرا نگران این موضوع هستند.

بطور مثال در ویندوز 10، هنگام نصب مرورگر جدید و بازکردن پیوند وب برای اولین بار، یک اعلان ظاهر می‌شود. این تنها فرصتی است که می‌توانید به راحتی مرورگرها را برای پیش‌فرض تغییر دهید. مگر اینکه تیک «همیشه از این برنامه استفاده کنید» را علامت بزنید، بعد از آن پیش‌فرض هرگز تغییر نخواهد کرد.

اعلان برنامه پیش‌فرض در ویندوز 11 که فقط یکبار مشاهده خواهید کرد.

در ویندوز 11 اگر در اولین راه‌اندازی تنظیم مرورگر پیش‌فرض خود را فراموش کنید، تجربه تغییر پیش‌فرض‌ها در مقایسه با ویندوز 10 بسیار گیج‌کننده است.

کروم و بسیاری از مرورگرهای رقیب اغلب از کاربران می‌خواهند که آنها را به عنوان پیش‌فرض تنظیم کنند و کاربران ویندوز آنها را به حالت پیش‌فرض در می‌آورند.

مایکروسافت نحوه تخصیص برنامه‌های پیش‌فرض در ویندوز 11 را تغییر داده است؛ به این معنی که اکنون باید پیش‌فرض‌ها را بر اساس فایل یا نوع پیوند به جای یک سوئیچ واحد تنظیم کنید.

در مورد Chrome، این بدان معناست که باید نوع فایل پیش‌فرض را برای پیشوندهای HTM ،HTML ،PDF ،SHTML ،SVG ،WEBP XHT ،XHTML ،FTP ،HTTP و HTTPS تغییر دهید؛ روندی طولانی و غیر ضروری در مقایسه با ویندوز 10.

ویندوز 11 از شما می‌خواهد در مورد تغییر حالت Edge تجدید نظر کنید.

انتخاب برنامه‌های پیش فرض تنها مشکلی نیست که مرورگرهای ویندوز 11 را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مایکروسافت در قسمت search خود در ویندوز 10، گزینه‌های پیش‌فرض مرورگر را نادیده گرفته و کاربران را مجبور به ورود به Edge کرده است. ویندوز 11 این روند را همچنان ادامه می‌دهد.

نحوه تغییر برنامه‌های پیش‌فرض در ویندوز 11

هنوز مشخص نیست که آیا ویندوز 11 مانند روال گذشته مایکروسافت اج را در آپدیت ویندوز بطور خودکار به‌روزرسانی می‌کند یا خیر. بطور کلی آپدیت Edge آنقدر خوب بوده که به احتمال زیاد خیلی از کاربران آن را به مرورگرهای دیگر ترجیح دهند و نیازی به اجبار از سوی مایکروسافت نباشد.

ویجت‌های ویندوز 11 پیش‌فرض‌های مرورگر را نادیده می‌گیرند

با این حال، شرکت‌های نرم‌افزاری دیگر مانند اپرا و فایرفاکس از این اقدام مایکروسافت انتقاد و اعلام کردند که مایکروسافت حق آزادی انتخاب مرورگر را از کاربران گرفته است.

ارسال نظر