کاهش 28 درصدی سختی شبکه بیت کوین

رسانه کلیک - در ساعت 11:04 دقیقه روز 12 تیر سختی شبکه بیت کوین 28 درصد کاهش پیدا کرد. نسبت حال حاضر قیمت به هش ریت شبکه بیت کوین نشانگر ادامه روند نزولی قیمت است.

کاهش 28 درصدی سختی شبکه بیت کوین

کاهش سختی شبکه بیت کوین

بیت کوین در 3 جولای بزرگ‌ترین افت سختی شبکه خود را ثبت کرد. سختی شبکه بیت کوین پس از این اصلاح 27.94 درصد کاهش داشت و به 14.36 تریلیون رسید. این کاهش در پاسخ به مهاجرت استخراجگران چینی و ازدست‌رفتن هش ریت است.

در سری توییت‌هایی در تاریخ 2 جولای، تیموتی پیترسون (Timothy Peterson)، مدیر سرمایه‌گذاری، رابطه بین قیمت بیت کوین و هش ریت را به‌عنوان مدرکی قابل‌بحث مبنی‌بر اینکه افت قیمت بیت کوین تمام نشده است، اعلام کرد.نمودار میانگین 7 روزه هش ریت بیت کوین

برای استخراجگرانی که هنوز فعال هستند، کاهش سختی شبکه موجب افزایش سوددهی خواهد شد. سختی شبکه به طور خودکار تغییرات در هش ریت را در نظر گرفته تا زمان بلاک ثابت بماند؛ بنابراین با کاهش آن تمایل استخراجگران به استخراج بیت کوین بیشتر خواهد شد.

انتظار می‌رود که چندین ماه طول بکشد تا استخراجگران غیرفعال به طور کامل به کار خود بازگردند. در آن زمان، با افزایش هش ریت، سختی شبکه دوباره افزایش می‌یابد، و رقابت برای همان میزان پاداش افزایش خواهد یافت.

شعار همیشگی فعالان بیت کوین این بوده است که «قیمت هش ریت را دنبال می‌کند»، اما اگر این شعار صحت داشته باشد، یک مدل که این پدیده را ترسیم می‌کند، تصویری هوشیارانه از رفتار قیمت در آینده ایجاد می‌کند.

پیترسون خاطرنشان کرد که رابطه بین قیمت و هش ریت هنگامی‌که صحبت از علامت‌گذاری قیمت‌های کلان می‌شود، مفید است.نمودار نسبت قیمت به هش ریت نمودار نسبت قیمت به هش ریت بالا، جهش‌هایی را در سال‌های 2013 و 2017 نشان می‌دهد که هریک مربوط به بالاترین میزان در دوره‌های 4 ساله هاوینگ بودند.

2021 نیز شبیه به نظر می‌رسد، اما از زمان ریزش ماه مه، این رابطه به سمت 1 (نقطه‌ای که قیمت بیت کوین باید در آن کاملا اصلاح شده باشد) گرایش داشته است.

پیترسون درباره این رابطه گفت: «بر اساس روند فعلی P(h)، این حباب در 31 اکتبر سقوط می‌کند.»

وی افزود: «این نسبت شامل هر ترکیبی از نرخ هش بالاتر و قیمت کمتر است؛ بنابراین افزایش نرخ هش و قیمت پایدار نیز حباب را برطرف می‌کند.»

ارسال نظر