چرا اپل سرعت شارژ بی سیم آیفون ۱۳ را افزایش نداد؟

استفاده از شارژرهای بی‌سیم یکی از امکاناتی است که اپل اخیرا آن را به گوشی‌های خود اضافه کرده است. اما متاسفانه این شرکت در سری آیفون ۱۳ هیچ تغییری در سرعت شارژ شدن دستگاه‌های جدید اعمال نکرده است. 

چرا اپل سرعت شارژ بی سیم آیفون ۱۳ را افزایش نداد؟

با معرفی سری آیفون ۱۳ بسیاری از کاربران تغییرات اندک گوشی‌های جدید اپل نسبت به نسل قبلی را با انتقادات متعددی همراه کردند.

برخی از انتقادات مربوط به عدم افزایش سرعت شارژ بی‌سیم آیفون‌های جدید می‌شود. این درحالی است که ظرفیت باتری سری گوشی‌های معرفی شده افزایش یافته است. بنابراین این دستگاه‌ها برای شارژ کامل به زمان بیشتری نسبت به سری آیفون ۱۲ نیاز دارند.

طبق اطلاعات منتشر شده درباره سری جدید گوشی‌های اپل به نظر می‌رسد تمامی مدل‌های این خانواده از حداکثر سرعت شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند و برای استفاده از آن شما باید حتما یک مگ سیف نیز خریداری کنید.

نکته‌ای که طرفداران این شرکت را بیشتر خشمگین می‌کند افزایش ظرفیت باتری و ثابت نگه داشتن سرعت شارژ سری آیفون ۱۳ است. بنابراین اگر می‌خواهید گوشیتان با سرعت بالا شارژ شود شما می‌توانید با خرید یک شارژر دیواری جداگانه اقدام به انجام این کار کنید.

البته اپل هنوز پاسخی برای این سوال که چرا سرعت شارژ بی‌سیم سری آیفون ۱۳ هیچ تغییری نسبت به نسل قبلی خود نداشته، منتشر نکرده است. البته پاسخ به این سوال ساده است.

برخلاف شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی، سامسونگ و اپل به منظور افزایش طول عمر باتری محصولات خود سرعت شارژ آنها را محدود کرده‌اند.

به همین دلیل ۲ غول فناوری کره‌ای و آمریکایی قصد دارند مشتریان بتوانند از سلامت محصول خود مطمئن بوده و مدت زمان بیشتری از گوشی‌های خود استفاده کنند.

بنابراین به نظر می‌رسد عدم افزایش سرعت شارژ در محصولات اپل تصمیمی منطقی بوده حتی اگر به قیمت نارضایتی برخی کاربران تمام شود.

به نظر شما تصمیم اپل می‌تواند روی فروش محصولات جدیدش تاثیرگذار باشد؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر