سرمایه‌گذاری بزرگ شرکت‌های گوگل و کوالکام در HMD گلوبال

رسانه کلیک - کمپانی HMD گلوبال که مدت زیادی است گوشی‌های خود را با برند نوکیا تولید می‌کند به تازگی خبر جذب سرمایه ۲۳۰ میلیون دلاری از شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و کوالکام داده است.

سرمایه‌گذاری بزرگ شرکت‌های گوگل و کوالکام در HMD گلوبال

کمپانی HMD گلوبال با انتشار این خبر اعلام کرد که به زودی سرمایه بیشتری از شرکت‌های بزرگ دنیا جذب خواهد کرد. نوکیا که چند سالی هست از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شده است، مجوز ساخت این محصولات را به HMD گلوبال داده است تا به وسیله این کمپانی طراحی و بازاریابی شود. گوگل و کوالکام نیز با این سرمایه‌گذاری بزرگ به دنبال افزایش سهم خود در بازار گوشی‌های هوشمند هستند.

کمپانی HMD گلوبال به تازگی اولین گوشی 5G خود را به نام نوکیا ۸/۳ معرفی کرده است. اما این گوشی هنوز وارد بازار نشده است. این شرکت اعلام کرده است که با سرمایه بزرگی که جذب کرده است می‌خواهد ماموریت خود را مبنی بر ساخت گوشی‌های 5G انجام دهد. با این کار همه مشتریان در سراسر جهان به سرعت می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. این کمپانی قصد دارد فعالیت‌ خود را در بازارهای برزیل، آفریقا هندوستان افزایش دهد.

ژان فرانسوا باریل یکی از هم‌بنیان‌گذاران شرکت HMD گلوبال اعلام کرده است که مدل کسب‌وکاری ویژه آن‌ها مبتنی بر مشارکت با بهترین شرکت‌ها در صنعت و ورود به مرحله جدیدی از بلوغ با حمایت برخی از تاثیرگذارترین سازندگان موبایل است.

این کمپانی فعالیت خود را از سال ۲۰۱۶ شروع کرده است و توانسته بیش از ۲۴۰ میلیون گوشی هوشمند را در ۹۱ بازار بفروشد. شرکت HMD گلوبال از تمرکز خود بر بازار هند نیز خبر داده است و آن را یک فرصت بی‌نظیر اعلام کرده است.

این کمپانی قصد دارد هند را به یک هاب صادراتی تبدیل کند. به تازگی یکی از مقامات این شرکت خبر از مذاکرات با تولیدکنندگان محلی و دولت دهلی نو داده است. او می‌گوید HMD می‌خواهد زنجیره تامین قطعات خود را در بازار هند تقویت کند.

ارسال نظر