سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری فاکس‌کان برای افزایش تولید آیفون در هند

رسانه کلیک - شرکت بزرگ فاکس‌کان قصد دارد تولید گوشی‌های آیفون را در خارج از چین افزایش دهد و به همین منظور، مبلغ یک میلیارد دلار برای افزایش تولید آیفون در هند سرمایه‌گذاری کرده است. 

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری فاکس‌کان برای افزایش تولید آیفون در هند

شرکت فاکس‌کان که یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های قطعات الکترونیکی و رایانه‌ای در دنیا است، قصد دارد برای افزایش تولید گوشی‌های آیفون در هند مبلغ یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. اقدام این شرکت برای گسترش کارخانه تولید آیفون تقریبا در سه سال آینده به اتمام خواهد رسید و 6000 شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

شرکت اپل از شرکت فاکس‌کان درخواست کرده است تا بخشی از تولید آیفون را به خارج از چین ببرد تا در صورت تشدید درگیری تجاری بین چین و ایالات متحده، این شرکت ضرر نکند و انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد. یکی دیگر از دلایل این کار نیز می‌تواند شیوع ویروس کرونا و هدف اپل برای افزایش سهم بازار خود در کشور بزرگ هند باشد.

شرکت فاکس‌کان تاکنون گوشی‌های آیفون XR را در کارخانه «Sriperumbur» در جنوب کشور هند تولید می‌کرد و اکنون قصد دارد تولید دیگر مدل‌های آیفون در این کارخانه را نیز آغاز کند. البته هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است که چه مدل‌هایی قرار است در هند تولید شوند.

ارسال نظر