سرمایه گذاران نهادی تمایل خود را به خرید بیت کوین از دست‌داده‌اند

رسانه کلیک - گزارشات حاکی از آن است که بیت کوین در حال خارج شدن از صندوق واسطه‌گری مالی (ETF) ارزهای دیجیتال است. دلیل این امر آن است که سرمایه گذاران نهادی تمایل خود را به سرمایه‌گذاری در بیت کوین از دست داده‌اند.

سرمایه گذاران نهادی تمایل خود را به خرید بیت کوین از دست‌داده‌اند

سرمایه گذاران نهادی دیگر به بیت کوین علاقه ندارند

طبق یافته‌های جدید شرکت تجزیه‌وتحلیل بلاک چین Glassnode، تقاضای نهادی برای ارزها دیجیتال که تا حدی عامل اصلی رشد خارق‌العاده بیت کوین بود، در حال کند شدن است.

امروز این شرکت در گزارشی اعلام کرد که سرمایه گذاران نهادی علاقه خود به بزرگ‌ترین ارز دیجیتال را از دست می‌دهند. در این گزارش اشاره شده است که می‌توان با مشاهده صندوق بیت کوین گری اسکیل (Grayscale Bitcoin Trust با نماد تجاری GBTC) اثبات این موضوع را یافت.سرمایه گذاران نهادی بیت کوین

صندوق بیت کوین گری اسکیل که یک محصول محبوب سرمایه‌گذاری است که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد سهام یک صندوق بزرگ بیت کوین را معامله کنند، در حال حاضر به طور مداوم نسبت به ارزش خالص دارایی (NAV) با تخفیف معامله می‌شود؛ یعنی خرید سهام صندوق گری اسکیل اکنون از خرید مقدار بیت کوین داخل متناظر با آن سهم هزینه کمتری دارد. اما تا همین اواخر این‌طور نبود. برای سال‌ها، سرمایه گذاران برای داشتن سهمی از این صندوق باید هزینه بیشتری نسبت به خود بیت کوین پرداخت می‌کردند.

در گزارش Glassnode آمده است: «یکی از بزرگ‌ترین عوامل در این امر جریان یک‌طرفه ورود بیت کوین به صندوق بیت کوین گری اسکیل بود؛ زیرا مبادله‌گران درصدد بودند هزینه اضافی بالایی را که در سال 2020 و اوایل سال 2021 پرداخته بودند، آربیتراژ کنند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «از فوریه 2021، روند محصول گری اسکیل معکوس شده و با تخفیف مداوم نسبت به ارزش خالص دارایی معامله می‌شود. در اواسط ماه مه، این صندوق بیشترین تخفیف یعنی 21.23 را تجربه کرد.»

خروج بیت کوین از صندوق‌های واسطه‌گری مالی

مقدار ترکیبی بیت کوین در دو صندوق واسطه‌گری مالی محبوب Purpose و 3iQ کاهش‌یافته است. در حال حاضر، جریان خالص ترکیبی هر دو صندوق طی ماه گذشته نشان می دهد که در مجموع 8،037 بیت کوین از این دو صندوق خارج شده است.

در این گزارش آمده است که دارایی‌های 3iQ تا کنون 10،483 بیت کوین، معادل بیش از 381 میلیون دلار با قیمت‌های امروز، کاهش یافته است.

فرد پای، مدیرعامل 3iQ در این باره اظهار داشت که این هیچ نشانه‌ای برای نگرانی نیست و صرفا سرمایه گذاران موفقی را نشان می‌دهد که سود خود را نقد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اولین صندوق بیت کوین در بازار سهام نزدک دبی راه‌اندازی شد!

Glassnode اضافه کرد که دارایی بیت کوین صرافی کوین بیس، راکد مانده است. پیش‌ازاین، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا حجم‌های زیادی بیت کوین می‌فروخت، زیرا این روش خرید برای مؤسسات راهی بهتر بود. اما از دسامبر، میزان دارایی بیت کوین این صرافی ثابت است.

در پایان گزارش نتیجه‌گیری شد که: «با توجه به نرخ معامله صندوق گری اسکیل، خروج خالص از صندوق‌های واسطه‌گری مالی QBTC و Purpose و میزان دارایی راکد کوین بیس، به نظر می‌رسد تقاضای سرمایه گذاران نهادی تا حدودی ناچیز باشد.»

ارسال نظر