سرویس سایدواک آمازون اینترنت شما را در اختیار همسایه می‌گذارد!

رسانه کلیک – حدودا دو سال از معرفی شبکه بی‌سیم سایدواک آمازون (Amazon Sidewalk) می‌گذرد. حال شرکت تصمیم گرفته تا سرویس رایگان خود را در ایالات متحده راه‌اندازی کند.

سرویس سایدواک آمازون اینترنت شما را در اختیار همسایه می‌گذارد!

سرویس سایدواک آمازون از هفته آینده به طور فراگیر آغاز به کار می‌کند. لذا کاربرانی که مایل به استفاده از این شبکه نیستند، تنها چند روز فرصت دارند تا تغییرات لازم برای غیر فعال‌سازی این قابلیت را روی دستگاه‌های خود اعمال کنند؛ در غیر این صورت اینترنت آن‌ها به صورت اتوماتیک با همسایه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

این‌طور که پیداست محصولات هوشمند آمازون (سری الکسا، اکو و رینگ) به طور خودکار به شبکه سایدواک متصل می‌شوند؛ مگر آنکه کاربران به صورت دستی تنظیمات دستگاه را تغییر دهند. سرویس جدید با اتصالات بلوتوث و باندهایی که سرعت شبکه آن‌ها زیر 80 کیلو بیت بر ثانیه است سر و کار دارد و به افراد کمک می‌کند وسایل هوشمند خود را حتی از خارج منزل تحت کنترل درآورند.

هدف آمازون از راه‌اندازی شبکه بی‌سیم سایدواک بسیار ساده است. این شرکت قصد دارد تا از طریق شبکه وای-فای، ارتباط بین اجزای خانه هوشمند و همچنین پوشش شبکه را گسترش دهد. بدین ترتیب اگر اینترنت همسایه شما برای مدتی قطع شود، شبکه بخشی از پهنای باند شما را در اختیار همسایه‌تان قرار می‌دهد و برعکس.

اما جالب است بدانید که کاربران آمازون دیدگاه‌های مختلفی نسبت به سرویس رایگان سایدواک دارند. عده‌ای آن را بسیار مفید و کاربردی می‌خوانند؛ حال آنکه عده‌ای معتقدند استفاده از این شبکه حریم خصوصی آن‌ها را به خطر می‌اندازد. به این دسته از کاربران توصیه می‌شود تا با انجام مراحل زیر، قابلیت استفاده از سایدواک را در دستگاه‌های خود غیر فعال کنند:

ابتدا اپلیکیشن الکسا را روی دستگاه خود اجرا کنید.

به قسمت More رفته و گزینه تنظیمات یا همان Settings را بزنید.

حال به ترتیب Account Settings و Amazon Sidewalk را انتخاب کنید.

در پایان گزینه Amazon Sidekick را غیر فعال کنید.

در پایان باید بگوییم سایدواک از هشتم ژوئن (هجدهم خرداد) در سراسر ایالات آمریکا آغاز به کار می‌کند و فعلا خبری از راه‌اندازی آن در سایر نقاط جهان نیست.

ارسال نظر