سرویس پزشکی اپل یک ابتکار بیش از حد جاه‌طلبانه است!

رسانه کلیک - علیرغم تلاش‌های اپل و کاربرد ویژگی‌های متعدد در محصولات هوشمند جهت حفظ سلامت کاربران، راه‌اندازی یک سرویس پزشکی توسط این کمپانی بسیار جاه‌طلبانه است.

سرویس پزشکی اپل یک ابتکار بیش از حد جاه‌طلبانه است!

گزارش جدیدی از ژورنال وال استریت نشان می‌دهد که استراتژی اپل در حوزه سلامت فردی بیش از حد بلندپروازانه است. تاکنون ابتکارات مختلف کمپانی کوپرتینویی با محوریت سلامت فردی تنها در قالب ویژگی‌های موجود در ساعت‌های هوشمند رونمایی شده‌اند. با این حال گزارش وال استریت به این موضوع اشاره دارد که اپل در صدد راه‌اندازی یک سرویس پزشکی با استخدام متخصصین و پزشکان واقعی است.

جدا از این گزارش، کمپانی اپل بارها سعی کرده تا ایده سلامت فردی را در مقیاس کوچک‌تری پیاده‌سازی کند. در سال 2017، اپل به سراغ چندین کلینیک محلی رفت و گروهی از پزشکان، مهندسان و طراحان را جهت بررسی امکان ساخت یک سرویس ممتاز (نسبت به سرویس‌های پزشکی فعلی) به کار گرفت.

علیرغم تلاش‌های فراوان این کمپانی آمریکایی، به نظر نمی‌رسد که سرویس پزشکی اپل به این زودی ساخته و عرضه شود. مشکلات متعددی مانع رسیدن به این هدف هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم مشارکت و اطمینان افراد و عدم اطمینان به یکپارچگی داده‌های کلینیکی اشاره کرد.

از سوی دیگر، مدیران Apple معتقدند داده‌های مرتبط با سلامتی که از طریق مجموعه حسگرهای تعبیه‌شده در ساعت‌های هوشمند جمع‌آوری می‌شوند، می‌توانند به منظور بهبود سلامت افراد مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان یکی از سناریوهای احتمالی، افرادی که عضو سرویس پزشکی اپل شده‌اند، می‌توانند از طریق داده‌های گردآوری‌شده به وسیله ساعت‌های هوشمند، به طور پیوسته تحت نظارت پزشکان واقعی قرار گیرند.

با این حال، تلاش‌های کمپانی کوپرتینویی در این راستا هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است. این ابتکار عمل هنوز در مرحله مقدماتی به سر می‌برد؛ هرچند که مفهوم این سرویس به خودی خود هیچ عیب یا کمبودی ندارد.

هیچ شکی درباره کارایی ویژگی‌های تعبیه‌شده در ساعت‌های هوشمند و اثربخشی آن‌ها در بهبود سلامت افراد نیست. اما ایده اپل در راه‌اندازی کلینیک‌های بهداشتی بیش از حد برای شرکتی که هیچ تجربه‌ای در حوزه پزشکی ندارد، جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد.

ارسال نظر