سریع‌ترین لنز فوکوس خودکار جهان توسط فوجی فیلم رونمایی شد

رسانه کلیک - کمپانی فوجی فیلم در نمایشگاه IFA از سریع‌ترین لنز فوکوس خودکار جهان رونمایی کرد. این لنز XF50mmf1.0 R WR نام دارد و برای دوربین‌های پیشرفته ساخته شده است.

سریع‌ترین لنز فوکوس خودکار جهان توسط فوجی فیلم رونمایی شد

لنز جدیدی که فوجی فیلم از آن رونمایی کرده است ویژه دوربین‌های پیشرفته سری X با سنسور APS-C ساخته شده است. این لنز به دلیل روزنه بزرگی که دارد نور بیشتری را وارد سنسور می‌کند و باعث می‌شود کاربر در محیط‌های کم‌نور با عمق میدان سطحی نیز بتواند عکس‌های باکیفیتی را بگیرد.

طول لنز XF50mmf1.0 R WR حدود ۱۰/۳ سانتی‌متر است و ۸۴۴ گرم وزن دارد. درون این لنز نیز ۱۲ المنت اپتیکی در ۹ گروه قرار گرفته است. اگر بخواهید مقایسه کنید لنز ۵۶ میلیمتری فوجی فیلم با ضریب اف 1.2 حدوداً ۴۰۸ گرم وزن و ۷.۶۲ سانتی‌متر طول دارد. لنز فول فریم Z-Noct نیز در حدود ۱۵ سانتی‌متر طول و ۱۹۹۶ گرم وزن دارد.

لنز جدید فوجی فیلم با لنز فوکوس دستی Z-Noct تفاوت‌هایی دارد و از سیستم فوکوس خودکار بهره می‌برد. این لنز استفاده از آن را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. فوجی فیلم اعلام کرده است که این لنز می‌تواند در محیط‌های تاریک نیز با سرعت و دقت زیاد عمل کند. همچنین استفاده از فوکوس دستی آن به لطف طراحی جدید حلقه فوکوس راحت‌تر می‌شود.

لنزهای فوکوس خودکار با ضریب اف پایین به دلیل قطر کم صفحه فوکال (Focal Plane) که دارد ساخت مشکلی دارد. فوجی فیلم اعلام کرده است که فرآیند توسعه سخت لنز XF50mmf1.0 را توسعه خواهد داد. در حال حاضر علاقه‌مندان به این لنز می‌توانند آن را با قیمت ۱۵۰۰ دلار پیش خرید کنند تا پاییز به دست آن‌ها برسد.

ارسال نظر