رونمایی از سری جدید آیفون 13 به همراه ماژول دوربین

رسانه کلیک - مشخصات ظاهری گوشی‌های هوشمند سری جدید آیفون 13 در تصاویر جدید لو رفته و ظاهرا ماژول دوربین در این دستگاه‌ها کمی تغییر کرده است.

رونمایی از سری جدید آیفون 13 به همراه ماژول دوربین

افشای مشخصات ظاهری سری جدید آیفون 13

اپل به تدریج محصولات آیفون خود را ارتقا می‌دهد. این کمپانی در طول سال‌ها، از رویه ثابتی برای طراحی پیروی کرده و جنبه‌های خاصی را مدنظر قرار داده است. با این حال، تغییر ماژول دوربین در سری گوشی‌های آیفون 11 سروصدای زیادی به پا کرد.

گوشی‌های سری 12 آیفون نیز با طراحی یکسان نسبت به مدل قبلی ساخته شدند. اما به نظر می‌رسد اوضاع برای مدل‌های آینده اپل کمی تغییر می‌کند، چون طراحی جدیدی برای آن‌ها منظور شده است. ماژول دوربین تعبیه‌شده در سری جدید آیفون 13 متفاوت با مدل‌های قبلی خواهد بود.

طبق تصاویر لو رفته توسط افشاگری به نام DuanRui، اپل طراحی دوربین iPhone 13 را تغییر می‌دهد. این تصاویر به دو گوشی سفیدرنگ با برند اپل اشاره می‌کنند. یکی از این گوشی‌ها به سیستم دوربین دوگانه مجهز بوده و احتمالا با نام آیفون 13 عرضه می‌شود. در عوض دستگاه دیگر که گویا همان آیفون 13 پرو معروف است، از سیستم دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند.

برای نسخه عادی، جایگاه دوربین و همین‌طور تعداد سنسورها چندان فرقی با مدل قبلی نکرده است. فقط به جای چیدمان عمودی (آیفون 12) دوربین‌ها به صورت قطری جاسازی شده‌اند. به علاوه، فلش LED نیز به بالا منتقل شده است. میکروفون نیز در قسمت پایین دستگاه قرار می‌گیرد.

تغییرات اعمال‌شده در پنل پشتی آیفون 13 چندان قابل‌توجه و محسوس نیستند. البته پنل جلویی نیز کمی متفاوت نسبت به مدل‌های قبلی طراحی شده است. در آیفون 12 شیار مربوط به انتقال صدا هم‌راستای سنسورها و دوربین سلفی قرار گرفته، اما در آیفون 13 به قاب نزدیک‌تر شده است.

مشخصات احتمالی آیفون 13 پرو

طبق گزارش‌های مختلف، نسخه پرو گوشی آینده اپل دارای یک ماژول اولترا- واید با چیدمان لنزهای جدید است. نمایشگر اولد به کار رفته در مدل جدید، محصول سامسونگ و ال جی بوده و برای نخستین بار (در تاریخچه ساخت گوشی‌های آیفون) نرخ نوسازی 120 هرتز را با خود به همراه دارد.

آیفون 13 پرو از یک باتری بزرگ 4352 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. شایعات حول این دستگاه، به کاربرد اسکنر اثر انگشت فیزیکی اشاره دارند که بر خلاف تصور همه، زیر نمایشگر تعبیه نشده است!

اپل در سپتامبر یا اکتبر سال جاری از سری جدید آیفون 13 رونمایی می‌کند. تا آن زمان بدون شک اطلاعات بیشتری در دست اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.

ارسال نظر