سری 7 اپل واچ با طراحی جدید و باتری بزرگ‌تر عرضه می‌شود

رسانه کلیک - سری 7 ساعت‌های هوشمند اپل واچ به جای کاربرد سنسورهای ناظر بر سلامتی، از طراحی جدیدی برای بهبود طول عمر دستگاه بهره‌مند خواهند شد.

سری 7 اپل واچ با طراحی جدید و باتری بزرگ‌تر عرضه می‌شود

طبق گفته‌های مینگ چی کیو، تحلیلگر معروف اپل، طراحی ساعت‌های سری 7 به طور چشمگیری متفاوت با مدل‌های قبلی است. این دستگاه کوچک که احتمالا در ماه سپتامبر عرضه می‌شود، دارای قابی با لبه‌های مسطح بوده از فناوری SiP دوطرفه جدیدی استفاده می‌کند تا اندازه پردازنده را کاهش دهد.

کاهش اندازه پردازنده به معنی افزایش جا برای باتری بزرگ‌تر یا سنسورهای سلامتی بیشتر است. اما از آنجا که عرضه سنسورهای جدید به سال 2022 موکول شده، تعبیه باتری بزرگ‌تر منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

با این حال طبق گزارش بلومبرگ، اپل در تلاش است قابلیت نظارت روی گلوکز خون را به وسیله سنسور نوری به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کند. اما عرضه بازاری این محصول برای چند سال آینده برنامه‌ریزی شده است. همچنین سنسور دمای بدن که قرار بود در اپل واچ‌های سال 2021 اضافه شود، احتمالا در محصولات سال 2022 مشاهده خواهد شد.

به‌واسطه طراحی جدید، ساعت هوشمند آینده می‌تواند هم‌اندازه با مدل‌های فعلی بوده یا ضخامت بیشتری نسبت به آن‌ها داشته باشد. بدین ترتیب، فضای کافی برای افزایش ظرفیت باتری به وجود می‌آید.

اگرچه مدل‌های جدید اپل واچ، مثل سری‌های 5 و 6 ظرفیت باتری بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی دارند، اما افزودن سنسورهای متعدد باعث شده ماندگاری باتری آن‌طور که باید دیده نشود.

یکی از اهداف اپل در اولویت‌بخشی به افزایش طول عمر باتری برای سری 7 اپل واچ‌ها، ترغیب صاحبان فعلی به خرید محصولات جدید است. سری جدید به طور خاص برای کاربرانی جذابیت دارد که باتری ساعت آن‌ها با گذشت زمان و به سبب سالخوردگی شیمیایی، تنزل پیدا کرده است.

افزایش ظرفیت باتری همچنین به اپل اجازه می‌دهد تا به عرصه رقابت با سایر ساعت‌های هوشمند پرطرفدار مثل Fitbit Versa 3 بازگردد.

علاوه بر باتری، ویژگی‌های دیگری نیز در سری 7 اپل واچ بهبود می‌یابند که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتباطات بی‌سیم، تراشه پهن باند اولترای U1، حاشیه‌های نمایشگر باریک‌تر و کاربرد یک روش لمینیت جدید اشاره کرد.

ارسال نظر