سنگاپور از گجت پوشیدنی برای مسافران استفاده می‌کند

رسانه کلیک - دولت سنگاپور قصد دارد مرزهای خود را به تدریج باز کند و برای مسافران، گجت پوشیدنی نظارتی آماده کند تا مطمئن شود که قوانین قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند. 

سنگاپور از گجت پوشیدنی برای مسافران استفاده می‌کند

کشور سنگاپور قصد دارد که به تدریج مرزهای خود را باز کند و به همین دلیل برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروی کرونا در کشور خود، برای مسافرانی که وارد این کشور می‌شوند یک گجت پوشیدنی نظارتی آماده کرده است تا مطمئن باشد که مسافران قوانین مربوط به قرنطینه کرونا را رعایت می‌کنند.

مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که تنها مسافران برخی از کشورها اجازه ورود به سنگاپور را دارند و از تاریخ ۱۱ آگوست این گجت‌های پوشیدنی نظارتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. همچنین مسافران باید در اماکن تعیین شده توسط دولت یا خانه‌های خود اقامت داشته باشند و خود را قرنطینه کنند.

مسافران بعد از رسیدن به محل اقامات خود باید این دستگاه که مجهز به بلوتوث و GPS هست را روشن کنند. در صورت خروج آن‌ها از قرنطینه یا تلاش برای دستکاری دستگاه، هشدار امنیتی برای مسئولان مربوطه ارسال می‌شود. شکل ظاهری دستگاه هنوز مشخص نیست اما به گفته مقامات این کشور، هیچ‌گونه صوت و تصویری از مسافران ضبط نمی‌شود و لازم نیست که نگران حریم خصوصی خود باشند.

همچنین سنگاپور تصمیم دارد گجت های پوشیدنی کوچکی در اختیار تمام شهروندانش قرار دهد تا آنها را ردیابی کند. در همین راستا دولت این کشور اعلام کرده افرادی که از قوانین قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی تخطی کنند با مجازات سختی روبرو می شوند. جریمه تخطی از قوانین ۶ ماه زندان یا ۷۲۷۲ دلار است.

ارسال نظر