کدام اپراتورهای تلفن همراه بیشترین سهم بازار را دارند؟

آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دولت دوازدهم که مبتنی بر آمار 3 ماه نخست سال ۱۴۰۰ است، از رشد سهم بازار ایرانسل و رایتل و کاهش سهم بازار همراه اول خبر می‌دهد.

کدام اپراتورهای تلفن همراه بیشترین سهم بازار را دارند؟

وجود 131 میلیون خط فعال در کشور

به گزارش ایلنا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هر فصل گزارش رسمی فصل‌نامه آماری را منتشر می‌کند. در این گزارش در بخش اپراتورهای همراه، آمار و اطلاعات قابل توجهی مانند تعداد سیمکارت‌های واگذار شده و خطوط فعال هر اپراتور و نیز ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتورها اطلاع‌رسانی می‌شود.

آن‌طور که در این گزارش اعلام شده، در 3 ماه اول سال ۱۴۰۰، مشترکان فعال ایرانسل ۵۶ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۵۲۸ مشترک، مشترکان فعال همراه اول ۷۰ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۶۵ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۴ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۵۳ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در 3 ماه اول سال ۱۴۰۰ نیز ۱۳۱ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۴۶ بوده است.

در 3 ماه اول سال ۱۳۹۹ نیز مشترکان فعال ایرانسل ۵۱ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۳۶۰ مشترک، مشترکان فعال همراه اول ۶۵ میلیون و ۴۷ هزار و ۸۴۳ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۴ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۲۹ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در 3 ماه اول سال ۱۳۹۹ نیز ۱۲۱ میلیون و ۹۲ هزار و ۲۳۲ بوده است.

سهم اپراتورها از بازار

لذا بر اساس آنچه در این گزارش آمده و در مقایسه 3 ماه نخست سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، به ترتیب سهم بازار ایرانسل از ۴۲.۷۱۷ واحد در 3 ماه نخست سال ۹۹، به ۴۳.۰۱۸ در 3 ماه نخست سال ۱۴۰۰ رسیده و ۰.۳۰۱ درصد افزایش پیدا کرده است. سهم بازار رایتل از ۳.۵۶۵ به ۳.۷۱۹ رسیده و ۰.۱۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است؛ اما سهم بازار همراه اول با رسیدن از ۵۳.۷۱۷ به ۵۳.۲۶۲، به میزان ۰.۴۴۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش سهم بازار همراه اول

همچنین بر اساس اطلاعات فصل‌نامه‌های آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در شاخص سهم بازار، وضعیت اپراتورها نسبت به 3 ماه پایانی سال ۱۳۹۹ نیز تغییر کرده است.

سهم اپراتورها از بازار

بر همین اساس به ترتیب سهم بازار ایرانسل از ۴۲.۹۰۳ در 3 ماه پایانی سال ۹۹، به ۴۳.۰۱۸ در 3 ماه نخست سال ۱۴۰۰ رسیده و ۰.۱۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است. سهم بازار رایتل از ۳.۴۳۶ به ۳.۷۱۹ رسیده و ۰.۲۸۳ درصد افزایش پیدا کرده است؛ اما سهم بازار همراه اول با رسیدن از ۵۳.۵۹۰ به ۵۳.۲۶۲، با ۰.۳۲۸ درصد کاهش دچار تغییر شده است.

ارسال نظر