سومین نمایشگاه خودرو تهران؛ کم رمق ترین نمایشگاه سال 97!

رسانه کلیک - سومین دوره از نمایشگاه خودرو تهران در حالی برگزار شد که بیشتر تمرکز آن روی بازی های رایانه ای، مسابقات ورزش های الکترونیک، فروش تجهیزات شبکه و سخت افزار های ASUS بود. با کلیک همراه باشید تا نگاهی به بی حس و حال ترین نمایشگاه سال 1397 داشته باشیم.

سومین نمایشگاه خودرو تهران؛ کم رمق ترین نمایشگاه سال 97!

سومین نمایشگاه خودرو تهران در حالی برگزار می شد که زمان برگزاری آن چندین بار دستخوش تغییر شده بود. سرانجام درهای سومین نمایشگاه خودرو (بخوانید نمایشگاه ورزش های الکترونیک، بازی های رایانه ای و قطعات خودرو!) تهران در تاریخ 18 دی ماه به روی علاقه مندان باز شد.

بخش اصلی این نمایشگاه به غرفه ASUS اختصاص داشت که در کنار چندین رسانه و فروشگاه در سالن ورودی نمایشگاه قرار داشت. در این بخش مراجعه کنندگان می توانستند در مسابقات همزمان بازی های رایانه ای شرکت کنند. همچنین غرفه هایی به شکل فروشگاه طراحی شده بود تا مراجعین بتوانند تجهیزات شبکه، تجهیزات جانبی کامپیوتر و سخت افزار تهیه کنند!

چرا بخشی از سومین نمایشگاه خودرو تهران باید در اختیار شرکت ایسوس قرار بگیرد؟ ورزش های الکترونیکی و بازی های رایانه ای چه ارتباطی با خودرو دارند؟

دو سالن دیگر نیز در این نمایشگاه وجود داشت. یکی از سالن ها به ایران خودرو و سایپا و سالن دیگر به دو خودروساز چینی BISU (سیف خودرو) و Hanteng Auto (عظیم خودرو) اختصاص داشت.

ایران خودرو در غرفه خود از پژو 207i با سقف تمام شیشه در دو مدل هاچ بک و صندوق دار رونمایی کرده بود. سایپا نیز از دو خودروی رهام (به همراه پلتفرم) و خودروی برقی ساینا رونمایی کرده بود. متاسفانه درب خودروی رهام قفل بود و علاقه مندان نمی توانستند از تجربه فضای داخلی این خودرو بهره مند شوند.

اما بزرگترین غرفه سالن ایران خودرو و سایپا، غرفه دیگری بود که ریزترین قطعات خودروها را به نمایش گذاشته بود!

در سالن دیگر شاهد حضور دو خودروساز چینی بودیم. بعد از آن که خودروسازان مطرح چینی بازار ایران را ترک کردند، شرکت های ایرانی سراغ خودروسازان ناشناخته تر چینی رفتند تا از حضور آن‌ها در بازار ایران بهره بگیرند. به همین دلیل برند HANTENG توسط عظیم خودرو وارد ایران شد. این شرکت از دو خودروی هن‌تنگ X7 و هن‌تنگ X5 در سومین نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد. نکته قابل توجه، صف افرادی بود که برای پیش ثبت نام خرید هن‌تنگ جلوی غرفه عظیم خودرو ایستاده بودند.

شرکت هن‌تنگ به قدری در چین ناشناس است که جستجوی آن به زبان های مختلف به جز چینی نتیجه خیلی کاملی در بر ندارد. ناگفته نماند که از عمر این شرکت خودروسازی تنها 5 سال می گذرد؛ هرچند که این سن کم نمی تواند نشان از عدم توانایی و دانش فنی در تولید خودرو باشد!

در سوی دیگر سالن نیز سیف خودرو شاسی بلندهای لوکس اقتصادی خود را به نمایش عمومی گذاشته بود. خودروهای BISU T3 و BISU T5 که مدتی است بیلبوردها و تبلیغاتش در تهران چشم ها را نوازش می کند.

شعار شاسی بلند لوکس اقتصادی به اندازه حضور این خودرو در بازار ایران عجیب است. در مورد شرکت Bisu Auto مانند رقیبش Hanteng Auto اطلاعات خاصی در اینترنت وجود ندارد. تنها به این موضوع بسند شده که این شرکت از سال 2015 تولید خودروهای خود را آغاز کرده و زیر مجموعه هلدینگ BAIC است. این خودروساز تمرکز مستقیم روی بازار چین دارد و برخلاف خودروسازان مطرح چینی هیچ علاقه ای به حضور در کشورهای دیگر نداشته است. وب‌سایت رسمی بیسو به صورت تک زبانه و به زبان چینی طراحی شده و علاوه بر دو خودروی فوق ضعیف لوکس اقتصادی نام برده! یک مدل ون نیز تولید می کند.

پیش از این محصولات خودروسازان بزرگ چین همچون جیلی، JAC، چری، BYD، لیفان، Faw و... در ایران توسط شرکت های بزرگی همچون کرمان موتور، بم خودرو، مدیران خودرو، گروه بهمن و... عرضه شده بودند. این شرکت ها اکنون در ارائه خدمات پس از فروش دچار مشکل هستند. بسیاری از نمایندگی ها توانایی ارائه قطعات و ملزومات خودروهای مذکور را ندارند و از این نظر خودروهای چینی موجود در بازار با مشکل قطعات دست و پنجه نرم می کنند.

سیف خودرو و عظیم خودرو چه راهکاری برای تامین قطعات و رفع نیازهای مشتریان در نظر گرفته اند؟ سر و کله این شرکت های بی نام و نشان چینی که کوچک ترین سهمی در تجارت و صنعت خودروی چین ندارند از کجا پیدا شده؟ چه تضمینی وجود دارد که مصرف کنندگان این خودروها از خدمات پس از فروش مناسب و درخوری بهره مند خواهند شد؟

یک شرکت اکتان بنزین و یک شرکت سرامیک اتومبیل از دیگر حاضرین این نمایشگاه بودند که غرفه هایشان به دلیل بهره گیری از ماشین های جذاب مورد توجه قرار گرفته بود!

سومین نمایشگاه خودرو (ورزش های الکترونیک، بازی های رایانه ای و قطعات خودرو) تهران با این سوال در ذهن مخاطب به پایان می رسد که آیا این نمایشگاه بی رمق، سال آینده چهارمین دوره خود را تجربه خواهد کرد؟

































ارسال نظر