استفاده بی‌سابقه از سگ ردیاب کرونا در فرودگاه

از گذشته تا به امروز سگ‌ها به دلیل داشتن حس بویایی بسیار قوی خود به انسان کمک‌های بسیاری کرده‌اند. در همین راستا یک فرودگاه بین‌المللی طی ماموریتی ۳۰ روزه از ۲ سگ به منظور شناسایی بیماران کرونایی در ورودی گیت‌های خود استفاده می‌کند.

استفاده بی‌سابقه از سگ ردیاب کرونا در فرودگاه

فرودگاه بین‌المللی میامی قصد دارد با استفاده از حس بویایی بسیار قوی ۲ سگ آموزش دیده به مردم این اجازه را دهد تا بدون نیاز به انجام تست کرونا از دروازه‌های ورودی مجموعه عبور کنند.

این برنامه برای اولین‌بار در جهان پیاده‌سازی شده و قهرمانان آن ۲ سگ با نام‌های کبرا و وان بتا هستند. به گفته یکی از مسئولین فرودگاه میامی: "استفاده از بویایی سگ‌ها به منظور شناسایی مبتلایان ویروس کرونا برای اولین‌بار در فرودگاه ما اتفاق افتاده و استفاده از این تکنولوژی طبیعی می‌تواند به ما در انجام بسیاری از کارها کمک کند."

وان بتا یک سگ هلندی و کبرا یک سگ بلژیکی است. این ۲ سگ مدت‌هاست خود را برای شناسایی بیماران کرونایی از طریق بوکشیدن آنها آماده می‌کنند. به گفته تربیت‌کنندگان این سگ‌ها کبرا و وان بتا می‌توانند با چشمان بسته با دقت ۹۶ تا ۹۹ درصدی اقدام به شناسایی افراد کرونایی کنند.

گفته می‌شود این ۲ سگ از طریق بوکشیدن ماسک، عرق یا نفس افراد می‌توانند که حاوی بوی ناشی از تغییرات متابولیک است ویروس را شناسایی کنند. در صورت مشکوک شدن به هر مورد فرد مورد نظر باید ابتدا اقدام به انجام تست کرونا کند.

پرفسور علوم شیمی و بیوشیمی دانشگاه بین‌المللی فلوریدا درباره این موضوع می‌گوید: "استفاده از تجربه‌ها و تحقیقات چندساله به منظور اضافه کردن یک لایه امنیتی جدید به فرودگاه‌ها می‌تواند جان بسیاری از مردم را نجات دهد."

وی افزود: "این سگ‌ها ابزاری ارزشمند به جهت مقابله با ویروس کرونا هستند و استفاده از آنها می‌تواند بسیار اثربخش باشد."

به نظر شما آیا استفاده از سگ‌ها در فرودگاه‌های ایران به منظور شناسایی بیماران کرونایی انجام خواهد شد؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر