سیاست‌های جدید اپل برای پخش بازی‌های ویدیویی، می‌تواند تجربه‌ بدی را رقم بزند

رسانه کلیک - علی‌رغم اخطار‌های فراوان، کمی ‌پیش اپل از سیاست‌های جدید خود برای شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل در راستای پخش سرویس‌های پلتفرم بازی‌های ویدیویی خود در سیستم عامل iOS، رونمایی کرد.

سیاست‌های جدید اپل برای پخش بازی‌های ویدیویی، می‌تواند تجربه‌ بدی را رقم بزند

اپل درباره خط‌مشی‌های جدید خود گفته است این شرکت‌ها می توانند برنامه‌های کاتالوگ مانندی در جهت جمع‌آوری و لینک شدن به بازی‌هایی که کاربران به‌صورت جداگانه از App Store دانلود می‌کنند، منتشر کنند. کمپانی مایکروسافت که قرار است در تاریخ ۱۵ سپتامبر از سرویس سرویس پخش xCloud خود برای دستگاه‌های اندرویدی رونمایی کند، اکنون به مخالفت با این سیاست‌ها برخواسته است.

سخنگوی مایکروسافت، این خط مشی‌ها را تجربه‌ای منفی برای کاربران خود خواند و افزود: کاربران ترجیح می‌دهند به طور مستقیم به برنامه‌ها و بازی‌ها در یک برنامه‌ی مشخص دسترسی داشته باشند، درست همانطور که موسیقی و فیلم های خود را دانلود می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌خواهد برای دانلود یک بازی مجبور به نصب تعداد زیادی برنامه‌ی واسطه شود. ما تعهد داریم تا کاربران سرویس‌های بازی خود را در مرکز هرآنچه انجام می‌دهیم قراردهیم، و فراهم کردن تجربه‌ی خوب از استفاده از سرویس‌هایمان هدف اصلی ماست.

مایکروسافت در رابطه با اینکه آیا قرار است تا xCloud را برای هماهنگی با سیاستهای اپل دوباره به کار بیندازد یا خیر، صبحتی نکرده است. نکته اصلی در مورد بحث و جدل بین مایکروسافت و اپل این است که اپل نمیخواهد کمپانی هایی مانند نتفلیکس و دیزنی، یکایک فیلم های خود را تحت پلتفورم‌های خاص خود پخش کنند. اگر مایکروسافت با دوباره به کارگیری xCloud بخواهد از سیاست های اپل پیروی کند، 30 درصد از پول خرید درون-نرم فزاری تمامی بازی هایی که تحت این سرویس ارائه میشوند، به اپل تعلق میگیرد. این سیاست‌های مالی اپل باعث جدال بین اپل و epic نیز شده بود.

در ماه اوت گذشته اپل در بیانیه‌ی جدید خود اعلام کرد که مجبور به محدود کردن سرویس‌های پخش بازی‌های ویدیویی است زیرا این کمپانی باید بازی‌ها را به صورت جداگانه بررسی و بازبینی کند. این کار از این جهت مفید خواهد بود که هرکدام از برنامه‌ها در App Store به راحتی قابل جستجو هستند. همچنین به کاربران iOS این امکان را می‌دهد تا برای هر بازی به‌طور جداگانه در App Store امتیاز و نظر بدهند و زمان استفاده از بازی‌ها را در برنامه‌ی ScreenTime مدیریت کند. البته دانلود جداگانه‌ی هربازی xCloud با هدف این پلتفرم در جهت دسترسی آسان به بازی‌ها در محیط این پلتفرم، مغایرت دارد.

ارسال نظر