سیستم اوتوپایلت تسلا بروزرسانی شد؛ شناسایی رانندگان حواس‌پرت!

رسانه کلیک – در بروزرسانی جدید سیستم اوتوپایلت تسلا (Tesla Autopilot System) شاهد شناسایی رانندگان حواس‌پرت به کمک آینه داخلی خودرو هستیم.

سیستم اوتوپایلت تسلا بروزرسانی شد؛ شناسایی رانندگان حواس‌پرت!

همان‌طور که می‌دانید امسال انگشت انتقادات به سمت سیستم اوتوپایلت تسلا دراز بوده است. این سیستم اساسا به منظور کمک به رانندگان و جبران خطای انسانی طراحی شده تا بلکه بدین ترتیب سوانح رانندگی کاهش پیدا کند. با این حال برخی افراد درک درستی از این قابلیت ندارند و کنترل اتومبیل را تماما در اختیار این سیستم گذاشته‌اند؛ بدون آنکه خود کوچک‌ترین توجهی به جاده و محیط پیرامون داشته باشند. ظاهرا آنچه بر خشم منتقدان دامن زده نیز انتشار ویدئوهای متعدد از غفلت رانندگان در تیک تاک، یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی بوده است.

به گزارش Reviwgeek ، آینه داخلی که بالای آینه جلو واقع شده است، بی‌توجهی راننده را هنگام کار با سیستم اوتوپایلت تشخیص می‌دهد. دوربین تسلا تاکنون عمدتا برای ثبت ترمز اضطراری استفاده می‌شد. سیستم اوتوپایلت نیز با اندازه‌گیری فشار وارده بر فرمان اتومبیل در فواصل زمانی مشخص، میزان توجه راننده را تخمین می‌زد.

بروزرسانی جدید، باعث شده تسلا در زمره سازندگانی قرار گیرد که از دوربین‌های درون کابین برای نظارت بر عملکرد رانندگان (حین فعال بودن حالات کمکی یا خودکار) استفاده می‌کنند. هنوز مشخص نیست آیا تسلا مایل به نصب این دوربین‌ها برای نظارت روی فرمان است یا قصد دارد از ترکیب حالت خودکار و کمکی برای افزایش ایمنی در رانندگی کمک بگیرد.

توجه داشته باشید اتومبیل‌های Model S و Model X پیش از سال 2021 ساخته شده‌اند و فاقد دوربین هستند. بنابراین بروزرسانی جدید سیستم اوتوپایلت تسلا برای این خودروها ارائه نمی‌شود.

ارسال نظر