سیستم عامل هارمونی هواوی کپی برابر اصل iOS است!

رسانه کلیک - سیستم عامل انحصاری هواوی به نام هارمونی که در دستگاه‌های جدید این کمپانی به کار رفته است، شباهت بسیاری با iOS و iPadOS اپل دارد.

سیستم عامل هارمونی هواوی کپی برابر اصل iOS است!

پس از اینکه دولت ایالات متحده، هواوی را از کاربرد اندروید در EMUI منع کرد، این شرکت چینی دست روی دست نگذاشته و نسخه های آزمایشی متعددی از سیستم‌عامل وطنی خود به نام هارمونی را مورد بررسی قرار داده است. غول چینی بلاخره در رویداد روز چهارشنبه، از HarmonyOS در گوشی‌ها و تبلت های هوشمند خود رونمایی خواهد کرد. به نظر می رسد که کاربران و علاقه مندان اپل با این سیستم‌عامل به خوبی آشنا باشند.

سیستم عامل هارمونی هواوی ، همتای iPadOS است، مخصوصا در تبلت MatePad Pro. آیکون‌ها می‌توانند در هرجایی از صفحه جابجا شوند. بنابراین نیازی به سنجاق کردن آن‌ها در بالای صفحه نیست. ویجت های مشابه با iOS در صفحه تبلت به چشم می‌خورند، به طوری که با ضربه زدن روی یک آیکون می‌توان ویجت آن را مشاهده کرد. در ضمن، Task Center شباهت بسیاری به Control Center اپل دارد. در واقع ویژگی‌ها و سرویس‌های موجود در Control center در دستگاه‌های هارمونی نیز قابل‌استفاده هستند.

طرفداران اپل بر این باورند که هواوی، سیستم‌عامل iOS را به طور کلی کپی کرده است و باید از این سازنده چینی شکایت کرد. این باور با توجه به شباهت‌های متعدد، چندان هم دور از حقیقت نیست. شناور بودن ویجت ها در صفحه خانه، درست شبیه به iOS 14 است. قسمت داک به دو بخش موارد دلخواه و موارد پرتکرار تقسیم شده است. اپلیکیشن های تقسیم صفحه به شما اجازه می‌دهند تا بین صفحات مختلف جابجا شوید.

اگرچه هارمونی حس اجرای سیستم‌عامل iOS را در ذهن کاربر تداعی می‌کند، اما یکپارچه‌تر و ارتقاءیافته است. یکپارچگی انتقال‌ها و فونت‌ها در بین تمام دستگاه‌های مجهز به HarmonyOS اعم از تبلت ها، گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند به چشم می‌خورد. تعامل بین دستگاه‌های مختلف در سیستم عامل هارمونی هواوی بسیار آسان شده است. بخش Conrol Center به‌واسطه ویژگی drag-and-integrate امکان اتصالات ساده و مستقیم بین دستگاه‌ها را فراهم می‌آورد.

مثلا برای مشاهده یک فیلم روی صفحه تلویزیون تنها کافیست به بخش Control center روی گوشی خود بروید، آیکون smart screen را روی آیکون phone قرار دهید تا فیلم مورد نظر به طور مستقیم روی تلویزیون به نمایش گذاشته شود. هواوی نام این تجربه کاربری را Super Device گذاشته است. در یک کلام، هواوی تنها iOS و iPadOS را در سیستم‌عامل انحصاری خود کپی نکرده، بلکه به طرق مختلف آن‌ها را بهبود داده است.

ارسال نظر