قابلیت شارژینگ بی سیم حداکثر تا 50 وات مجاز است

رسانه کلیک - با توجه به مضرات و تهدیدهای بالقوه ناشی از ظرفیت شارژینگ بالا از جنبه‌های مختلف، محدودیت 50 وات برای شارژینگ سریع بی سیم تعیین شده است.

قابلیت شارژینگ بی سیم حداکثر تا 50 وات مجاز است

توسعه و پیشرفت صنعت گوشی‌های هوشمند در سال خای اخیر افزایش یافته است. بخش باتری نیز رشد فراوان ای داشته و در حال حاضر باتری‌هایی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت وجود دارند که انرژی گوشی‌ها را تأمین می‌کنند. ظرفیت کاری شارژرها نیز در همین راستا افزایش پیدا کرده است.

چند سال پیش، ظرفیت شارژینگ تنها 18 وات بود. اما حالا شارژینگ سریع 65 واتی یک قاعده اصلی برای تمام گوشی‌های پرچم‌دار محسوب می‌شود. بالاترین ظرفیت شارژکنندگی در حال حاضر 120 وات است. با افزایش این ظرفیت، بدیهی است که توان کاری دستگاه‌های شارژکننده بدون سیم نیز بیشتر می‌شود.

ظرفیت دستگاه‌های شارژکننده بدون سیم در حال حاضر 50 وات است. البته شرکت‌هایی وجود دارند که توان شارژ بی سیم 120 واتی را ارائه داده‌اند. این مقدار می‌تواند یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی را در ظرف 15 دقیقه به طور کامل شارژ کند. با اینکه پیشرفت دستگاه‌های شارژکننده بدون سیم خبر خوبی به نظر می‌رسد، اما هر شیء درخشنده‌ای طلا نیست!

علیرغم خوشحالی کاربران، برخی نگران ریسک‌ها و تهدیدهای بالقوه ناشی از ظرفیت بالای دستگاه‌های شارژکننده بدون سیم هستند. وزارت صنعت و فناوری ارتباطاتی چین به تازگی مقررات موقتی را روی مدیریت رادیویی تجهیزات شارژکننده بی سیم وضع کرده است. این مقررات، شامل راهبردهایی برای تولید و انتقال توان شارژرهای بی سیم می‌شود. بر این اساس، اگر قرار باشد شارژر بی‌سیمی در چین فروخته شود، ظرفیت شارژکنندگی آن نباید از 50 وات فراتر رود.

ظرفیت شارژینگ بی سیم بالا می‌تواند مضر باشد

دلیل وضع مقررات واضح و روشن روی باند فرکانس اجرایی و حداکثر توان دستگاه‌های بی سیم، قانونی سازی کاربرد مناسب از منابع طیف رادیویی توسط تجهیزات شارژینگ بی سیم (انتقال توان) است. این مقررات با هدف اجتناب از تداخلات مضر با سرویس‌های رادیویی قانونی و حفظ نظم امواج تعیین شده‌اند.

طبق گزارش‌های به دست آمده، توان wireless charging بیش از حد بالا می‌تواند ایمنی بخش‌های متعدد را به خطر بیاندازد. این بخش‌ها شامل حمل و نقل‌های هوایی، کشتیرانی، مشاهدات نجومی و سایر بخش‌های آسیب‌پذیر در برابر توان بالای شارژ بی سیم می‌شود.

ناگفته نماند که شارژینگ سریع 120 واتی نیز چندان پایدار نیست. ظاهرا در طول عملیات شارژ، توان شارژر بی سیم تنها در نقطه‌ای از زمان به اوج 120 وات رسیده و سپس کاهش می‌یابد.

ارسال نظر