شارژ 200 وات شیائومی چه مزایا و معایبی دارد؟

رسانه کلیک - شیائومی چند هفته پیش از تکنولوژی شارژ سریع 200 وات رونمایی کرد. اما آیا استفاده از این قابلیت تماما به نفع کاربران است؟

شارژ 200 وات شیائومی چه مزایا و معایبی دارد؟

یکی از شگفت‌آورترین تکنولوژی‌های معرفی شده در روزهای اخیر، قابلیت شارژ 200 وات شیائومی یعنی هایپرشارژ (HyperCharge) است. شاید جالب باشد بدانید با استفاده از این ویژگی می‌توان ظرفیت یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را تنها در عرض 8 دقیقه (480 ثانیه) از صفر به 100 رساند.

تکنولوژی هایپرشارژ هنوز در حد یک تئوری است؛ چراکه فعلا دستگاهی ساخته نشده که قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 200 وات را داشته باشد. شیائومی با اشتراک یک ویدئوی کوتاه در صفحه توییتر خود ادعا کرده است که با شارژ سیمی 200 وات می‌توان در عرض سه دقیقه نیمی از باتری را شارژ کرد. فرایند فول شارژ نیز با استفاده از شارژ بی‌سیم 120 وات تنها 15 دقیقه طول می‌کشد.

شارژ 200 وات معایب خاص خود را نیز دارد؛ به عنوان مثال با هر بار شارژ، دمای دستگاه به طور قابل توجهی بالا می‌رود. با این حال عده‌ای برای رسیدن به ظرفیت کامل باتری در کوتاه مدت، حاضرند از این مسئله چشم‌پوشی کنند.

ظاهرا طول عمر دستگاه در صورت استفاده روزانه از هایپرشارژ تنها دو سال است. بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر از چهار سال از اسمارت فون خود استفاده کنید، بهتر است تنها در مواقع ضروری از این قابلیت کمک بگیرید.

همچنین پس از 800 بار شارژ فوق سریع، ظرفیت باتری تا 20 درصد کاهش می‌یابد. البته فرایند شارژینگ معمولی نیز همین بلا را بر سر باتری می‌آورد. با این حال به کاربران توصیه شده تا حد امکان از تکنولوژی جدید استفاده نکنند.

ارسال نظر