شایعات جدید درباره آیفون 14 اپل

با اینکه هنوز چند هفته به معرفی سری اعضای خانواده آیفون 13 باقی مانده، اما شایعات مربوط به سری آیفون 14 اپل سراسر فضای مجازی را پر کرده‌اند.

شایعات جدید درباره آیفون 14 اپل

مشخصات سری آیفون 14 اپل

شرکت اپل پس از معرفی سری آیفون 13، فرایند آماده‌سازی نسل بعد را با سرعت و جدیت هر چه تمام‌تر آغاز می‌کند. اما این‌طور که پیداست علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی تمایل دارند زودتر با خانواده آیفون 14 آشنا شوند. به همین خاطر هر روز اطلاعات بیشتری از این دستگاه‌ها منتشر می‌شود که تشخیص آن‌ها از واقعیت هنوز کار سختی است.

اما از آنجایی که حتی شایعات نیز همواره با ذره‌ای از واقعیت همراه هستند، شاید بد نباشد تازه‌ترین و داغ‌ترین اطلاعات موجود درباره آیفون 14 را با یکدیگر مرور کنیم.

طراحی و نوع نمایشگر

اواخر ماه ژوئیه بود که برخی سایت‌های تکنولوژی، از عرضه آیفون 14 با بدنه تیتانیومی و نمایشگر LTPO با رفرش ریت 120 هرتز (فناوری پروموشن) خبر دادند. ظاهرا این ویژگی بر خلاف سری آیفون 13، در تمامی مدل‌های نسل جدید به کار گرفته می‌شود.

خانواده آیفون 14 در سه مدل معمولی، پرو و پرو مکس عرضه می‌شوند و احتمالا سال آینده خبری از مدل مینی نیست. ابعاد نمایشگر اما از همیشه بزرگ‌تر و برابر 6.1 اینچی و 6.7 اینچ خواهد بود.

طبق گفته‌های تحلیلگر معروف اپل یعنی مینگ-چی کو، مدل‌های پرو علاوه بر فناوری تشخیص چهره، به سنسور Touch ID زیر نمایشگر نیز مجهز می‌شوند. همچنین امکان دارد اپل از ایجاد بریدگی در بالای صفحه صرف نظر کرده و از طراحی پانچ هول (حفره درون نمایشگری) برای دوربین سلفی استفاده کند.

دوربین گوشی آیفون 14

طبق اطلاعات منتشر شده، سیستم دوربین آیفون 14 بهبود قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسل قبل پیدا کرده و به احتمال زیاد از قابلیت فیلم‌برداری 8K نیز پشتیبانی می‌کند. نکته دیگر امکان استفاده از دوربین تله فوتو پریسکوپی جدید در مدل‌های پرو است که امکان زوم اپتیکال 10 برابر را برای دستگاه فراهم می‌آورد. این ویژگی در حال حاضر در گوشی گلکسی S21 اولترا نیز وجود دارد.

مدل تراشه و طول عمر باتری

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، کلیه مدل‌های آیفون 14 از فناوری پروموشن برخوردار خواهند بود. البته ممکن است شرکت کوپرتینویی، این فناوری که مانع از مصرف بیش از اندازه باتری می‌شود را یک سال دیرتر به مدل‌های معمولی اضافه کند.

اپل طی سال‌های اخیر از تراشه‌های سری A اختصاصی خود در گوشی آیفون استفاده کرده است. به همین خاطر عده‌ای می‌گویند سری آیفون 14 نیز از جدیدترین تراشه شرکت، یعنی A16 بهره می‌برند. این تراشه 3 نانومتری بر اساس فناوری TSMC ساخته می‌شود و نقش بالایی در بهبود عملکرد، میزان بهره‌وری و افزایش طول عمر باتری دارد.

همچنین بخوانید: سری آیفون ۱۳ اپل چه تفاوت هایی با نسل قبلی خود دارد؟

قیمت و تاریخ عرضه سری آیفون 14 اپل

شرکت اپل سپتامبر هر سال از گوشی‌های جدید خود رونمایی کرده و آن‌ها را دو تا سه هفته بعد به بازار می‌فرستد. بنابراین اعضای خانواده آیفون 14 نیز سپتامبر یا اکتبر 2022 در اختیار خریداران قرار می‌گیرند.

اما خبر خوب برای دوستداران اپل آن است که قیمت این محصولات احتمالا از سری آیفون 13 کمتر خواهد بود. طبق اظهارات مینگ-چی کو، آیفون 14 مکس 6.7 اینچی با قیمت کمتر از 900 دلار به فروش می‌رسد. لذا انتظار می‌رود قیمت در نظر گرفته شده برای سری جدید، با توجه به مدل و اندازه آن‌ها، چیزی حدود 800 تا 1000 دلار باشد.

ارسال نظر