شبکه اثبات سهام، بزرگ‌ترین دارنده اتریوم

سهام‌گذاری اتریوم در حال حاضر بزرگ‌ترین تخصیص دارایی‌های اتریوم را با 6.73 میلیون سکه در اختیار دارد.

شبکه اثبات سهام، بزرگ‌ترین دارنده اتریوم

اثبات سهام، بزرگ‌ترین دارنده اتریوم

بر اساس داده‌های شرکت تجزیه‌وتحلیل بلاک چین Nansen، میزان سهام‌گذاری Eth2.0 اکنون به 6.73 میلیون اتر (به ارزش حدود 21.2 میلیارد دلار) رسیده است که از مجموع رپد اتر (Wrapped Ether) در شبکه نیز فراتر رفته است.

افزایش حجم اتریوم سهام‌گذاری شده نشان می‌دهد که کاربران به توانایی توسعه‌دهندگان در ارائه به‌روزرسانی مورد انتظار ETH2.0 که قرار است بلاک چین فعلی اثبات کار را با بلاک چین اثبات سهام ادغام کند، اطمینان دارند.

بر خلاف بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، اتریوم سهام‌گذاری شده تا لحظه به‌روزرسانی که هنوز تاریخ مشخصی ندارد قفل‌شده خواهد ماند. انتظار می‌رود این ادغام در اوایل سال 2022 اتفاق بیفتد.

اتریوم نیز مانند بیت کوین در حال حاضر بر روی مکانیزم بلاک چین اثبات کار عمل می‌کند که برای تأیید تراکنش‌ها به استخراجگران پرمصرف نیاز دارد. استخراجگران معادلات پیچیده‌ای را حل می‌کنند تا امتیاز اعتبار تراکنش‌ها را دریافت کنند و سکه‌های تازه ضرب شده را پاداش بگیرند.

استخراج برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های سرمایه‌داری که می‌توانند سخت‌افزارهای پیشرفته و سایت‌های صنعتی را خریداری کنند یک تجارت پرسود است، اما دسترسی آن برای کاربران عادی کمتر است.

سهام‌گذاری که جایگزینی برای استخراج است، ممکن است این شرایط را تغییر دهد. این مکانیزم به وثیقه گذاشتن ارز دیجیتال در یک شبکه بلاک چین و مشارکت در کار تأیید تراکنش‌ها اشاره دارد. در ازای قراردادن منابع اقتصادی برای ایمن‌سازی شبکه، سهام‌داران به‌عنوان پاداش مانند استخراجگران، سکه‌های به‌تازگی ضرب شده را دریافت می‌کنند.

به طور معمول حداقل 32 اتر (تقریبا 102،000 دلار با قیمت امروز) برای اعتبارسنجی و اجرای یک نود ETH 2.0 موردنیاز است. اما با مشارکت در با شرکت‌های خدماتی و صرافی‌های متمرکز، مشارکت‌کنندگان قادر خواهند بود دارایی‌های خود را برای رسیدن به این آستانه، با یکدیگر جمع کنند و پاداش را میان خود تقسیم کنند.

بر اساس داده‌های Nansen، منبع حدود نیمی از اتر سهام‌گذاری شده مشخص نیست. بیشترین میزان شناخته شده اتر (820،544) توسط صرافی ارزهای دیجیتال Kraken سهام‌گذاری شده است.

ارسال نظر