شبکه اجتماعی توییتر هم به دنبال خرید تیک تاک است

رسانه کلیک - شبکه اجتماعی توییتر نیز مانند مایکروسافت قصد خرید اپلیکیشن تیک تاک را دارد؛ اما تحریم این اپلیکیشن توسط ترامپ این کار را سخت‌تر می‌کند.

شبکه اجتماعی توییتر هم به دنبال خرید تیک تاک است

توییتر به تازگی مذاکره‌ای با تیک تاک داشته است. این مذاکره نشان می‌دهد توییتر قصد خرید این اپ را دارد. با این وجود هنوز اخباری مبنی بر اینکه توییتر می‌تواند مالک این پلتفرم باشد یا خیر وجود ندارد؛ زیرا این قرارداد با موانع زیادی روبه‌رو خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین موانع برای تنظیم قرارداد بین توییتر و تیک تاک، فرمان اجرایی ترامپ به منظور تحریم شرکت‌های مالک تیک تاک و وی‌چت است. این دستور از ۲۵ شهریورماه اجرایی خواهد شد که براساس آن هر نوع ارتباط مالی شرکت‌های آمریکایی با شرکت‌های بایت‌دنس و تنسنت ممنوع است.

در حال حاضر مایکروسافت تنها شرکتی است که مذاکره با بایت‌دنس را به صورت عمومی اعلام کرده است. کمپانی توییتر در مقایسه با مایکروسافت کوچکتر است؛ بنابراین مشکلات انحصاری کمتری نیز خواهد داشت. با این وجود شبکه اجتماعی توییتر نسبت به ردموندی‌ها پول کمتری دارد و این موضوع می‌تواند خرید این اپ را توسط آن‌ها زیر سوال ببرد.

مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرده است که «ساتیا نادلا» مدیرعامل این شرکت، با ترامپ گفت‌وگویی کرده است که به تصاحب شبکه اجتماعی چینی در کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند و ایالات متحده آمریکا مربوط است. پس از این گفت‌وگو نیز گزارشی درباره سهم‌خواهی ترامپ منتشر شد. در هر حال هر نوع قراردادی بین تیک تاک و توییتر، به فعالیت‌های این شرکت در ایالات متحده آمریکا مربوط می‌شود. اما هیچ کدام از این کمپانی‌ها واکنشی نسبت به گزارش‌های اخیر نشان نداده‌اند.

ارسال نظر