شرکت انویدیا به دنبال خرید شرکت آرم است

رسانه کلیک - شرکت انویدیا به دنبال خرید شرکت آرم با قیمت احتمالی ۵۵ میلیارد دلار است و اکنون در حال مذاکره و بررسی پیشنهادات یکدیگر هستند.

شرکت انویدیا به دنبال خرید شرکت آرم است

به گزارش بلومبرگ شرکت آرم که یک تولیدکننده تراشه انگلیسی است قصد دارد شرکت مادر خود را از Softbank به انویدیا تغییر دهد. دو شرکت انویدیا و آرم در حال مذاکره و بررسی شرایط یکدیگر هستند و به احتمال زیاد تا هفته‌های آینده نتایج این تصمیم به صورت قطعی اعلام می‌شود.

شرکت چینی Softbank چهار سال پیش شرکت آرم را با قیمت 32 میلیارد دلار خریداری کرد. تحلیلگران بازار تخمین می‌زنند ارزش آرم در بازار کنونی 55 میلیارد دلار است و انویدیا باید این مبلغ را بپردازد.

دستیابی به این امر می تواند با موانع نظارتی رو به رو شود" زیرا شرکت انویدیا اکنون مشتری آرم است و شرکت‌های زقیب مانند کوالکام، اپل و اینتل نیز مشتری این شرکت هستند و قطعا می‌خواهند مطمئن شوند که در آینده به میزان مشابه انویدیا به زیرساخت‌های شرکت آرم دسترسی خواهند داشت.

شرکت آرم تراشه‌هایی را برای صنایع کلیدی مانند گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند. تقریبا می‌توان گفت که در اکثر محصولات این صنعت، تولیدات شرکت آرم وجود دارد. همچنین از این تراشه‌ها در صنایعی مانند ماشین‌های هوشمند، مراکز داده یا دیتا سنترها و تجهیزات شبکه استفاده می‌شود. در همین حال انویدیا بزرگترین تراشه ساز گرافیکی جهان با ارزش بازار در حدود 260 میلیارد دلار است. به همین دلیل کاملا طبیعی است که تصمیم‌گیری خرید و فروش چنین شرکتی به چند هفته زمان نیاز داشته باشد.

ارسال نظر