شرکت خودروسازی هوندا هدف حملات سایبری قرار گرفت

رسانه کلیک - شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرده است که در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ناشی از حملات سایبری است که کل سیستم‌های عملیاتی این شرکت در جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

شرکت خودروسازی هوندا هدف حملات سایبری قرار گرفت

این شرکت خودروسازی ژاپنی در تازه‌ترین اخبار خود صراحتا اعلام کرده است که این شرکت هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است.

هوندا در اطلاعیه خود گفته است که حمله سایبری که این شرکت را هدف قرار داده است باعث شده تا دسترسی کامپیوترهای شرکت به سرورها، ایمیل‌ها و همچنین استفاده از اینترنت دچار مشکل شود. همچنین این حمله سایبری روی سیستم تولید این خودرو خارج از کشور ژاپن نیز تأثیر گذاشته است.

هوندا اعلام کرده است که کارمندان و مسئولان بخش امنیت سایبری این شرکت خودروسازی تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن تأثیرات مخرب این حمله سایبری روی سیستم تولید محصول و همچنین روی سرورهای اینترنتی آن انجام می‌دهند.

این شرکت خودروسازی که مجموعه‌ای از محصولات مثل موتور سیکلت، خودرو، ژنراتور و همچنین ماشین‌های چمن زنی را تولید می‌کند، گفته است که حمله به یکی از سرورهای خارجی این شرکت انجام شده است. این شرکت در ادامه توضیح داده است که ویروس در سراسر شبکه منتشر شده است اما توضیح بیشتری نداده است.

در حال حاضر شرکت خودروسازی هوندا، خودرو سیویک خود را در کارخانه‌ای که در سویندون است تولید می‌کند و قرار است این کارخانه تا سال 2021 به طور کامل تعطیل شود.

این شرکت اعلام کرده است که کار در کارخانه این شرکت در کشور انگلستان به تعلیق درآمده و از طرفی کار در کارخانه‌های مستقر در شمال آمریکا، ترکیه، ایتالیا و ژاپن نیز متوقف شده است. هر چند این کارخانه گفته است که امیدوار است سایت‌های این شرکت به زودی یعنی تا آخر هفته جاری به حالت آنلاین در بیایند.

برخی از متخصصان امنیت سایبری گفته‌اند که به نظر می‌رسد این حمله سایبری از طریق انتشار یک باج‌افزار صورت گرفته است. در واقع ممکن است هکرها داده‌های هوندا را رمزگذاری کرده باشند و سیستم‌های آی‌تی این شرکت را قفل کرده باشند.

ممکن است این باج‌افزار از نوع اِکان باشد که برای حمله به شبکه‌های سیستم‌های کنترل صنعتی طراحی شده است. هوندا تولید را به حالت تعلیق درآورده و کارگران خود را تا زمانی که سیستم‌های شرکت به حالت عادی برگردند به مرخصی اجباری فرستاده است.

شرکت هوندا اکیدا روی این موضوع که هیچ یک از داده‌ها و اطلاعات کاربران و مشتریان این شرکت به بیرون نفوذ نکرده است و گفته است در حال حاضر اثرات این حمله به حداقل رسیده است.

در حال حاضر تعداد کارکنان این شرکت در حدود 220 هزار نفر است و در این شرکت 400 گروه تولیدی وجود دارد.

هنوز مشخص نیز هکرها چگونه به سیستم‌های این شرکت نفوذ پیدا کرده‌اند اما نتایج تحقیقات حاکی از این واقعیت است که این حملات در پوشش کمک برای مبارزه با ویروس کرونا انجام شده است.

کارترین کیف یکی از کارمندان موسسه بیمه بیزلی می‌گوید: مجرمان سایبری و فعالیت‌های آن‌ها باعث افزایش تنش و اضطراب میان مردم شده‌اند و همین تنش و اضطراب باعث می‌شود تا آن‌ها روی هر مطلبی و هر لینکی کلیک کنند و این امر منجر به نفوذ هکرها به برخی از سیستم‌ها می‌شود و در پی آن اطلاعات بسیاری دزدیده می‌شود.

از این رو سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات مختلف می‌بایست تمامی جوانب احتیاط را برای حفظ سیستم‌های امنیتی خود و به روز بودن پروتکل‌های امنیتی خود رعایت کنند.

ارسال نظر