شما بگویید؛ آیا با حمایت میلیاردی برای تولید گوشی داخلی موافقید؟

در قسمت هفتم سری مقالات شما بگویید از شما پرسیدیم که آیا در رابطه با فعال کردن رمز پویای خود وارد عمل شده‌اید؟ (شما بگویید: آیا رمز پویا کارت بانکی خود را فعال کرده‌اید؟) در این قسمت تصمیم گرفتیم نظرات شما را در رابطه با تولید گوشی داخلی جویا شویم.

شما بگویید؛ آیا با حمایت میلیاردی برای تولید گوشی داخلی موافقید؟

در قسمت هفتم سری مقالات شما بگویید از شما پرسیدیم که آیا در رابطه با فعال کردن رمز پویای خود وارد عمل شده‌اید؟ ( شما بگویید: آیا رمز پویا کارت بانکی خود را فعال کرده‌اید؟ ) در این قسمت تصمیم گرفتیم نظرات شما را در رابطه با تولید گوشی داخلی جویا شویم.

سال هاست جی‌ال ایکس به عنوان گوشی ایرانی در حال تولید گوشی است. در حالی که شاهین دو آخرین گوشی تولیدی این شرکت با حواشی همراه بود و در این میان حواشی عدم پشتیبانی درست جی ال ایکس نیز در صدر اخبار بود؛ این روزها خبرهای جدید در رابطه با تولید گوشی ایرانی به گوش می‌رسد.

آذری جهرمی در مراسم امضای تفاهم نامه چهار جانبه وزارت ارتباطات، پست بانک، همراه اول و ایرانسل در این رابطه گفت: «دولت برای تحریک تقاضا در بازار و کمک به چرخ خرید مردم بر اساس این تفاهم نامه صندوقی را به وسیله پست بانک ایران راه اندازی می کند که با یک خط اعتباری 200 میلیارد تومانی (100 میلیارد تومان بانک مرکزی و 100 میلیارد پست بانک) با همکاری اپراتورها و تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه، امکان خرید قسطی این گوشی ها توسط مردم فرآهم شود.»

از طرفی وزیر ارتباطات با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای با وزارت صمت عنوان کرد: «بر اساس این تفاهم نامه نرخ 15 درصدی عوارض ورود قطعات گوشی همراه کاهش یافته و به همین وسیله هزینه های تولید گوشی تلفن همراه نیز در ایران کاهش می یابد.»

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه براساس برآوردهای انجام شده در مدت 2 سال به تولید 2 میلیون گوشی تلفن همراه می رسیم، تصریح کرد: «اگر مبلغ حدودی این گوشی ها را دو و نیم میلیون تومان بگیریم، در حدود 5 هزار میلیارد تومان حجم این بازار است که تولید کنندگان گوشی تلفن همراه می توانند سهمی در آن داشته باشند. در صورت اجرای این تفاهم نامه می توانیم شاهد کمک به تحقق تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم باشیم.»

وزیر جوان با به استراک گذاشتن پستی در توییتر خبر گوشی ایرانی را این چنین با مردم ایران به اشتراک گذاشت:«‏دارم یه کارهایی می‌کنم که یک سامانه راه بیاندازیم مردم بتوانند گوشی‌های هوشمند، زیبا، جذاب، باکیفیت و ارزان را به راحتی به صورت اقساطی بخرند. قیمت هم پایین باشه، زیر ۳ میلیون تومان، با قسط‌های ماهانه کم. به نظرم خوب میشه.»

حمید سعیدی، مدیر عامل شرکت جی ال ایکس در رابطه با تولید گوشی های داخلی قبلا در رابطه با قطعات گوشی های ایرانی گفته بود: «هم اکنون نیز 30 درصد گوشی های هوشمند جی ال ایکس از قطعات داخلی استفاده می کنند.»

با توجه به این نکته و قراردادهای جدید که میان وزات ارتباطات و وزارت صمت امضا شده است، این ادعا که گوشی‌های ایرانی صرفا نام گوشی ایرانی را یدک می‌کشند و در اصل قطعات متعلق به چین است را تایید می‌کند.

حال نوبت شماست بگویید؛ با شرایط پیش آمده چقدر موافق تولید گوشی داخلی و تخصیص بودجه برای آن هستید؟ آیا تخصیص بودجه 200 میلیاردی به این پروژه را تایید می‌کنید؟ با توجه به اینکه قرار است گوشی‌های ایرانی به صورت اقساطی عرضه شوند، آیا مایل به استفاده و خرید آنها خواهید بود؟ آیا فکر می‌کنید گوشی ایرانی به حجم بازار حدودی 5 هزار میلیارد تومانی دست پیدا خواهد کرد؟ شما به عنوان یک ایرانی چقدر از این پروژه حمایت خواهید کرد؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال نظر