شورای استخراج بیت کوین: 56 درصد استخراج‌ها به محیط زیست صدمه نمی‌زند

رسانه کلیک - شورای استخراج بیت کوین که توسط مایکل سیلور و جمعی از استخراجگران صنعتی تشکیل شده است، در گزارش سه ماه دوم سال خود اعلام کرد که 56 درصد از تمام استخراج بیت کوین زیست‌پایشی بوده و آسیبی به محیط‌زیست نمی‌زند.

شورای استخراج بیت کوین: 56 درصد استخراج‌ها به محیط زیست صدمه نمی‌زند

نتایج گزارش شورای استخراج بیت کوین

شورای استخراج بیت کوین، گروهی خودتنظیمی که هیچ مسئولیت رسمی ندارد و شرکت‌های استخراج بیت کوین و فعالیت‌های استخراج را ارزیابی می‌کند، نتیجه یافته‌های سه ماه دوم سال خود را در مورد مصرف برق و استفاده از انرژی زیست‌پایشی اعلام کرده است.

این شورا یک مجمع داوطلبانه است که توسط استخراجگران بیت کوین و متخصصان صنعت مانند مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی، تشکیل شده است. این شورا در اواخر ماه مه، با هدف بررسی مصرف انرژی بیت کوین تشکیل شد.

طبق گفته این شورا، بین سه ماه اول و سه ماه دوم سال 2021، بازده شبکه بیت کوین 15 درصد افزایش داشته و مصرف انرژی زیست‌پایشی نیز 52.2 درصد افزایش داشته است.

شورای استخراج بیت کوین در بیانیه مطبوعاتی خود، جزئیات نتیجه یافته‌ها را بیان کرد و نوشت: «در اولین بررسی داوطلبانه خود، اطلاعات انرژی پایدار را از بیش از 32 درصد از شبکه جهانی بیت کوین جمع‌آوری کرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این بررسی نشان می‌دهد که اعضای شورا و شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در حال حاضر از انرژی برق ترکیبی 67 درصد زیست‌پایشی استفاده می‌کنند. بر اساس این داده‌ها، تخمین زده می‌شود که ترکیب برق زیست‌پایشی صنعت استخراج جهانی بیت کوین در طول سه ماه دوم سال 2021 تقریبا به 56 رسیده باشد، و این امر آن را به یکی از بی‌ضررترین صنایع برای محیط‌زیست در سطح جهان تبدیل کرده است.»

مخالفت با نتایج این نظرسنجی

همه تحت تأثیر این گزارش قرار نگرفتند. لری سرماک (Larry Cermak)، مدیر تحقیق در The Block، استدلال کرد که این مطالعه از یک روش مشکوک برای نتیجه‌گیری 56 درصدی استفاده کرده است.

او در توییتر خود نوشت: «این واقعا خنده‌دار است. هیچ روشی فاش نشده، نتایج بسیار مشکوک و جامعه نمونه فوق‌العاده کوچک (حدود 5 درصد از کل هش ریت) است. تا زمانی که هش ریت از چین منتقل نشود و یک مطالعه مناسب جدید انجام نشود، هیچ‌کس نمی‌داند که مصرف انرژی چگونه خواهد بود. چرا مردم به این نتایج اعتماد دارند؟»

ارسال نظر