شکایتی گروهی علیه گوگل برای ردیابی فعالیت کاربران بدون اجازه آن‌ها

رسانه کلیک - شکایتی گروهی علیه گوگل در ایالت کالیفرنیا ثبت شده است که بیان می‌کند این شرکت فعالیت کاربران را بدون اجازه آن‌ها ردیابی می‌کند و داده‌های آن‌ها را ردیابی می‌کند. 

شکایتی گروهی علیه گوگل برای ردیابی فعالیت کاربران بدون اجازه آن‌ها

روز گذشته شکایتی گروهی علیه گوگل ثبت شد که در آن ادعا می‌شود شرکت گوگل فعالیت کاربران را بدون اجازه آن‌ها رصد می‌کند و حتی در صورتی که کاربران گزینه عدم اشتراک‌گذاری اطلاعات را در تنظیمات گوشی هوشمند خود انتخاب کنند، این شرکت به وسیله اپلیکیشن‌های مختلف موبایل فعالیت‌ آن‌ها را رصد می‌کند.

این شکایت گروهی در کالیفرنیا ثبت شده است و گوگل به این متهم شده است که حتی بعد از خاموش کردن گزینه جمع‌آوری اطلاعات در تنظیمات، داده‌های کاربران را از اپلیکیشن‌هایی خبری و تاکسی اینترنتی جمع‌آوری کرده است.

در متن این شکایت نامه آمده است: حتی هنگامیکه کاربران دستورات گوگل را اجرا و گزینه ردیابی فعالیت‌های وب و اپلیکیشن را در بخش تنظیمات خاموش می‌کنند، این شرکت میزان استفاده کاربران از اپلیکیشن ها و اطلاعات مرورگر را جمع آوری می‌کنند.

این دومین باری است که درباره ردیابی اطلاعات کاربران علیه گوگل شکایت می‌شود. در اولین شکایت که در ماه ژوئن ثبت شده بود، گوگل متهم شده بود که فعالیت‌های کاربران را در مرورگر کروم حتی در وضعیت ناشناس ردیابی می‌کند.

ارسال نظر